Ridbanan from hell....

Scilla

Trådstartare
Har väntat i över två månader på att "grusnisse" ska komma med gruset och välten... men icke ett ljud från honom och på tfn går det inte att nå honom. Till slut får vi tag på honom och han kommer ut bara för att konstatera att det inte går att köra ut gruset eftersom det nu regnat i flera dagar. Men vad f*n det har ju varit torka i flera veckor och planen har varit snustorr.....

Och dessutom hålen som blev efter de stora stenarna som vi tog upp och fyllde igen med sten har förvandlats till gyttje hål så jag har tillbringat hela dagen med att släpa tillbaka sten (som jag för några månaders sedan slet för att få bort från banan) för att fylla på ytterligare. JAG HATAR STEN (han och jag har inte ett bra förhållande)

Tillråga på allt så växer det ogräs över hela banan... :crazy:

Jag blir tokig... varför drog jag igång detta projekt :confused:

Någon mer med oklara ridbanor som kan trösta mig?

Sv: Ridbanan from hell....

I vår paddock (som inte kan kallas paddock) är halva sand ( lera ) och halva gräs. Den är väll ungefär 15*30 :P Alltså ingen ordentilg..
I ridhuset har det vart en sjö i ena volten, men som tur är kom en gräv gubbe och dikade ur idag på förmiddagen, puh*

Så håll ut! Varför inte byta grävgubbe föresten? Du kan ju iaf hota honom med det :devil:

God Luck! :banana:

Vi har beställt en paddexbana, men den låter vänta på sig.
Maskinen skulle vara ledig sista veckan i oktober, sa de på firman. Jag glömde bort att fråga vilket år...:D

Immer

Hi hi , inget slår min ridbana:devil: . Jag har varit helt säker att det vilat en "aldrig bli färdig" förbannelse över den.'

Jag tror att det var ca 5 år sedan det chaktades, sen plockade vi en väldans massa sten ...länge. Sen har vi väntat på att en firma skall komma och göra hål till staketet.
Dom skulle komma förra hösten när dom var i närheten men hammaren gick sönder då så då blev det inte.
Nu kom dom i sommras och 40 hål tog en halvtimma.

Jag satte upp tre bruna breda band och målade stolparna med roslagsmahogny så det är klart. Förrutom att kapa stolparna i lagom längd och måla på toppen:angel: . Det började regna innan jag han med det...
Sen lade vi ut telefonstolpar runt och sen var det bara att köra på grus...och det blir väl till våren kanske:crazy: .

Fast jag är glad att staketet är uppe för nu går att andvända den det är branta slänter utanför staketet och det känndes innan lite läskigt. Den är helt suveränt självdränerad torkar upp på några få timmar hur mkt det än regnat.

Nu för tiden försöker jag bara tänka positiva tankar om min fina ridbana.....man vill ju inte mata draken:D .

Någon mer med oklara ridbanor som kan trösta mig?

Jag har haft en klar ridbana - men nu är den "oklar" igen .... suck

Fick gjort en enkel grusridbana, 20x40, för några år sedan. Den har funkat hyfsat för mina behov. Men förra hösten skulle grannen harva den för att ta bort ogräs. Han tyckte det var så hårt så i stället för att använda harven så kopplade han till kultivatorn (jag var inte hemma o kunde stoppa honom). Resultat? Kultivatorn gick så djupt att den vände upp halva ridbanan.
Så nu har jag grus på ena halvan och lera på andra halvan ..... Lerdelen är antingen stenhård (när det är torrt) eller som en gyttjepöl (efter regn). Kan alltså bara använda halva banan ....

Och inte kan jag skälla på grannen heller - han trodde ju att han gjorde rätt.

Han tyckte det var så hårt så i stället för att använda harven så kopplade han till kultivatorn (jag var inte hemma o kunde stoppa honom). Resultat? Kultivatorn gick så djupt att den vände upp halva ridbanan.
:rofl: ehm ... tanken var ju "god"
Så nu har jag grus på ena halvan och lera på andra halvan ..... Lerdelen är antingen stenhård (när det är torrt) eller som en gyttjepöl (efter regn). Kan alltså bara använda halva banan ....

Ursäkta att jag skrattar men hade det hänt mej hade jag nog slitit mitt hår och grinat en skvätt...

Men som sagt "tanken var ju god"....

Jag har haft en klar ridbana - men nu är den "oklar" igen .... suck

Fick gjort en enkel grusridbana, 20x40, för några år sedan. Den har funkat hyfsat för mina behov. Men förra hösten skulle grannen harva den för att ta bort ogräs. Han tyckte det var så hårt så i stället för att använda harven så kopplade han till kultivatorn (jag var inte hemma o kunde stoppa honom). Resultat? Kultivatorn gick så djupt att den vände upp halva ridbanan.

Otur, beklagar.

:
Ursäkta att jag skrattar men hade det hänt mej hade jag nog slitit mitt hår och grinat en skvätt...

Ja, du ska tro att jag slet mitt hår :crazy:

Och samtidigt förbannade jag mig själv för att jag inte upplyst grannen bättre om att gruslagret faktiskt ska vara ÖVERST :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är jag helt övertygad det ligger en förbannelse lagd på min tilltänkta ridbana... När vi efter ett år slit och släpp fått bort all...
2
Svar
33
· Visningar
3 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka