O
Okeanos
Jag VET att det finns gott om trådar om ridbanor, men trots att jag läst massor av dem har jag inte hittat svaret på det jag vill veta - därför får det bli ännu en tråd.
Jag bor i södra Skåne, har tre hästar som alla tränas i dressyr, samt gymnastikhoppas några gånger i månaden.
Vilket underlag kan bli mest prisvärt och funktionsdugligt?
Jag vet inte riktigt var man skulle kunna jämföra olika material - inte heller vet jag vad man kan välja på.
Har kollat med Paddex (www.paddex.se). För en bana på 20*60 m kostar deras material 69 000:- + moms, hemkört och klart. Däremot tillkommer ju kostnader för schaktning, dränering och ev. fiberduk.
Finns det någon som vet var man kan vända sig (eller har prisuppgifter) för pris på sandbanor?
Är gummiflis förbjudet och olämpligt? (Visst var det tungmetallrester i det?)
Någon som vet mer om ProFiber (kontaktuppgifter också?)?
Tips, idéer?
Jag är beredd att lägga ner ganska mycket pengar (100 000:-), bara jag får en väl fungerande bana.
Okeanos
Jag bor i södra Skåne, har tre hästar som alla tränas i dressyr, samt gymnastikhoppas några gånger i månaden.
Vilket underlag kan bli mest prisvärt och funktionsdugligt?
Jag vet inte riktigt var man skulle kunna jämföra olika material - inte heller vet jag vad man kan välja på.
Har kollat med Paddex (www.paddex.se). För en bana på 20*60 m kostar deras material 69 000:- + moms, hemkört och klart. Däremot tillkommer ju kostnader för schaktning, dränering och ev. fiberduk.
Finns det någon som vet var man kan vända sig (eller har prisuppgifter) för pris på sandbanor?
Är gummiflis förbjudet och olämpligt? (Visst var det tungmetallrester i det?)
Någon som vet mer om ProFiber (kontaktuppgifter också?)?
Tips, idéer?
Jag är beredd att lägga ner ganska mycket pengar (100 000:-), bara jag får en väl fungerande bana.
Okeanos