M

metropxx

Min medryttarhäst blev dålig i måndags, hosta och lite lätt feber. Han hade feber i går men i dag har han ingen feber.

Jag ska ha honom fredag och lördag, men kan jag rida tycker ni?
Vad hade ni gjort?
Och om ni tycker att han kan ridas, hur hårt?

Han var i bra kondistion innan han blev dålig.

(Hoppas inte detta inlägg ligger fel, annars flytta den tack)

Sv: Rida?

skulle bara ut och skrittat en sväng i sånna fall eller gått typ 30 min, har hästen någon infektion ska den väl inte röra på sig, och den är säkert lite hängig fortfarande om det inte var något alvarligt...

Man kan tanka sahar: Det ar ju samma sak som om du varit sjuk. Inte ger du dig ivag till gymmet 4 timmar samma vecka du ar feber fri. Lugnare promenader haller jag absolut med om och sen borja jobba pa ordentligt om nan vecka igen sa alla infektioner och annat skumt hinner forsvinna ur kroppen.

Sen tycker jag att du ska prata med agaren ocksa om vad hon tycker, det dar ar ju sa himla olika. Men for din skulle sa det inte blir nagot knas efterat for att du har gjort si eller sa.

Hoppas det blir bra med hasten!

Ägaren sa bara att jag skulle ta det lungt, men jag tycker att det är lite olika vad folk menar då.

Men jag tänkte på fredag om han är symtomfri gå en liten promenad/tömköra max 20 min och om det går bra rida, enbart skritta, på lördag i ca 30- 40 min.

Det borde väl vara ok?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: cassina
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar