P
popeye
Igår när jag skulle sadla min häst märkte jag att han sjönk ihop inna jag ens hade lagt på sadel, så jag tog och klämde igenom hästen över ryggen. Från ca 15 cm bakom manken hela vägen bak till ryggen markerade han, mer än vanligt. Han hade ingen feber, och när jag tog ut och linlöpte honom var han pigg och glad, och ville gärna busa. Jag klämde på honom efter han hade blivit uppvärmd, och fick samma reaktion igen. Sadlnara är utpassade, och han har aldrig reagerat på dem tidigare. Jag red hubertusjakten i lördags, så han borde ha träningsvärk efter den, men knappast 4 dagar efter?! Jag red honom på söndag och månad utan att han markerade, så då känns det lite kontigt att han reagerade igår! Ringde till solvalla och mälarkliniken för att boka tid, men första lediga tid var den 21a november, om 10 dagar alltså. De tykte att jag skulle fortsätta rida för att hästen inte skulle vila bort det onda, men det känns väldigt fel att sadla honom när han sänker ryggen så! Vad skulle ni gjort?
Vilken klinik skulle ni tagit mellan solvalla och mälarkliniken? Jag har goda erfarenheter av solvalla, men hört andra som föredrar mälarklinliken då de är bättre på att utreda hältor osv.
Vad har ni för erfarenheter av ryggsmärtor, brukar felet igentligen sitta i benen? Skulle ni ta ut en "gårdsveterinär" innan tiden för klinliken, vad kan han göra? Jag är mycket villrådig!
Vilken klinik skulle ni tagit mellan solvalla och mälarkliniken? Jag har goda erfarenheter av solvalla, men hört andra som föredrar mälarklinliken då de är bättre på att utreda hältor osv.
Vad har ni för erfarenheter av ryggsmärtor, brukar felet igentligen sitta i benen? Skulle ni ta ut en "gårdsveterinär" innan tiden för klinliken, vad kan han göra? Jag är mycket villrådig!