Rida till musik?

W

wingil

Hur många här har tränat typ dressyr eller liknande till musik? Har börjat göra det ibland för det är jätteskönt och min lilla pålle älskar musiken :) Börjar ibland undra om hon dansar med i musiken eller något för hon taktar bra till den :bump: :bump: :bump:

Sv: Rida till musik?

Jag rider till musik ibland när jag rider i ridhuset. Tycker det är bra, tror jag blir mer avslappnad till den (och hästen också.) Vad lyssnar du på för musik när du rider då?

Allt möjligt från klassiskt till hårdrock :) Stumpan älskar dunkadunka musik haha :D själv tycker jag väl att det ska vara lugnare :p

ja ibland när jag rider på mitt gammla stall om jag nu rider så brukar radion vara på. Jag kan tycka det är skönt om man rider en lite nervös häst.. Så slipper man att hästen blir hoppig vid små ljud utan kan istället koncentrera sig på ridningen..

jag gillar att rida till musik, för då blir man lite "okoncentrerad" och då tänker man inte så mkt utan rider på känsla, och då brukar det gå mkt bättre :)

rider så gott som alltid till musik när jag är i ridhuset, blir oftast svenska favoriter numera, får inte in vinyl på radion :p
älskar o rida till musik, helt underbart! pållen älskar det oxå, han travar i takt till den, blev lite komplicerat sist då han försökte trava i takt till Håll om mig med Nanne :angel:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 062
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 219
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar