Rida på stranden.

I

idalina

Hej alla glada hästmänniskor, köpte precis mig ett fullblodssto från banan. Tänkte anmäla oss till "Race on the beach, falsterbo 2008".
Men behöver ju träna någonstans! Någon ypperligt gullig människa här som vet någon bra, lång sandstrand, Där det är tillåtet att rida?

Tacksam för alla svar.

Sv: Rida på stranden.

Vad är "Race on the beach" ? Är det som det låter, race på stranden? Vad går det ut på?

Om du bor i närheten av Ängelholm så är vegeholmsstranden utmärkt. Där brukar man träna galoppörer.

Bor i norra sthlm, Race on the beach är öppet för fullblod, och är precis vad det låter som.:D Dock lite mer "hunting" över det hela, då du ibland rider hinderlöp på gräs och ibland gasar du på i det långgrunda vattnet. ;)

Vad är det för tävling? Vad krävs för att man ska få vara med där?

Tävlingen är faktiskt ganska öppen, sök på nätet. Men i år var det bara några få som startade. 10 ekipage kanske. Väldigt "galopp"-aktigt, då du måste rida med övergjord och av bilderna att döma är det riktiga gallopörer som startar. Med all utrustning och träning det innebär.
Men brudar! svara på frågan i stället!.. Har ni några bra "strandtips"? -Om inte, skriv inte! vill ni ha info om tävlingen, sök på nätet.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 352
Senast: Bobloblaw
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 461
Senast: Woffe
·
Träning Hej. Jag har precis köpt en ponny som är överviktig. Kanske till och med lite fet. Och har inte full kondition då han blivit mycket...
2
Svar
21
· Visningar
5 782
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar