Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kan man göra det?
Har inga planer på att göra det, men kom bara och tänka på det idag.
Läste nånstans att man inte ska det ifall hästen stegrar, men det kan den ju göra vilken utr man än har.
Vad finns det för för och nackdelar med att rida på det?
*bara allmänt funderande*
vet inte riktigt hur du vill att man ska svara Men jag rider aldrig med inspänning däremot longerar jag gärna med det.
Kanske inte är så bra att rida med det om man har en häst som man vet stegrar sig i vissa situationer eller när den blir "uttråkad" eller liknande... :smirk:
Att rida på "traditionell" inspänning är inget så vitt jag vet som ryttare tillämpar. Det fixerar ju huvudet ganska mycket på hästen, fungerar väl någorlunda om hästen bara har sig själv att bära upp, tex vid longering eller dyl... kan inte tänka mig att det är lyckat att tillämpa med en ryttare sittandes på ryggen, därav anledningen att den inte används under ridning....
Hjälptyglar av olika slag som påverkar huvud och halshållningen på hästen finns det ju däremot ett antal av, men det vet du ju redan.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Hundavel & Ras Ja, men med skillnaden att de är rätt nöjda så, det är där jag hamnar i svårigheter när jag ska hitta en annan ras. Jag är en av de där...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.