rida med halsring?

M

Millan_gulligast

just nu har jag börjat att rida med halsring(altså styr mkt med benen)och de funkar jätte bra!!!kan skritta,trava och galopera,i dressyren.men när jag hoppar behöver jag tylarna..men nu till frågan.
om jag bara rider med halsring hela tiden nu,kan jag då börja använda tyglar igen efter ett tag?typ ngr månader?kan man varva lite?hon behövs inte tas så mkt i munnen vanligt vis(bara i hoppning)jag hoppar ej så mkt nu men lite?men tror ni att hon blir konstig??:confused:när jag rider med tygel sen altså...glad för minsta lilla svar!! många kramar/becca

:):eek:

Sv: rida med halsring?

varför inte variera med både halsring och tyglar?

kan nog vara bra för hästen att arbeta med ryggen och arbeta genom kroppen o så ibland.

Jag tror at det är väldigt bra att du rider med halsring :) Men du kan väll variera lite, använd tyglar när du hoppar och ride ibland och ibland halsring. Du kan ju försöka att hoppa med halsring, övning är kul. Och som det redan har sagts, det är nog bra att du jobbar på olika sätt med hästen. :bump:

tack såå mkt!:bow:nu förstår jag,ja vart lite osäker haralldrig haft såå förut men tack<!:D

varför inte variera med både halsring och tyglar?

kan nog vara bra för hästen att arbeta med ryggen och arbeta genom kroppen o så ibland.

Kanske arbetar hästen bättre genom hela kroppen utan tyglar, det gjorde min.:idea:

hej hon kommer inte bli konstig. jag rider med olika sortes bett, sidepull, repgrimma och har nu börjat tränat lite med halsrem. men har ingen riktig så jag undrar vart du köpte din?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 555
Ridning Hej! Det är så att jag blivit en liten fegis gällande att rida ut på min häst. Aldrig varit några problem förr men sen fick jag min nya...
Svar
10
· Visningar
1 868
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare