Rida lätt?

L

lovely

Har tittat på dressyrprogrammet till debutant fälttävlan o där en rörelse är vänd snett igen med förlängd stegläng o sen står det (lättridning). Vad betyder det? måste jag rida lätt eller är det tillåtet så jag väljer själv?
Behöver ett snabbt svar för jag tävlar om två dagar...

Sv: Rida lätt?

Om det står bara "lättridning" ska du rida lätt.
Står det däremot "lättridning tillåtet" el dyl får du välja själv.

Men det står bara lättridning inom parantes ju så det är därför jag är osäker om det e tillåtet eller ett måste...

Alltså står det "lättridning" ska du rida lätt, oavsett om det på papperet står inom parentes eller inte.

Fast det e jag inte så säker på, för jag har ridit program förut där man har fått välja att rida lätt eller inte men jag kommer inte ihåg om det ståd inom parantes då. Om det var tvunget borde det väl inte stå inom parantes tycker jag... Men jag vill ju inte få dåliga poäng om jag gör fel. Vill ju helst sitta ner!

Det betyder att du ska rida lätt.
Står det lättridning tillåtet så väljer du.. Står det lättridning så är det lättridning *punkt*

är programen du ridit förut i fälttävlans dressyr eller dressyr? för det är rätt stor skillnad på dom. I Svenskt Fälttävlansprogram för Lätt klass 1997 samt MSV B Ponny (http://web.telia.com/~u85907774/dressyr/program/FaltLatt1997lang.html) så finns det två mellantrav med och på den ena ska man rida lätt och på den andra sitta ner... och detta skrivs (lättridning) och (nedsittning)

så jag är 110% säker på att (lättridning) i det program du ska rida betyder just att du SKA rida lätt

Ja så är det. Detta var ett stort diskussionsämne på LagSM 2008 på Gotland och då ringdes det till högsta ort.... och protester hit & dit

Resultatet av det var att det fastslogs att (lättridning) = du skall rida lätt annars felridning

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar