Rida in en shettis på 5 år

H

Hippen

Hej. Jag tänkte börja och rida in en liten shettis på 5 år, ägaren har honom bara som sällskap till den större hästen (tinker) . Men de jag undrar är vad man bör tänka på när man ska rida in en shettis på 5 år och över huvudtaget?:confused: :D ;)

Sv: Rida in en shettis på 5 år

Det du ska tänka på är att ha kunnig hjälp.
Vänj hästen vid sadel och träns. Sen kan man ju promenera, longera och tömköra så att den lär sig gå på rösten.
Se till att ta det lungt även om den är så pass som 5år, det är nytt det du ska göra med den iaf.

Just för att det är en shettis så skulle jag vilja poängtera.... Lär den att den ALDRIG får äta med träns på. Det är en sak du kommer ha igen när du ska rida ut på den.
Hoppas att det går bra.

Sv: Rida in en shettis på 5 år

Hej!
Vi har en häst på stallet som ägaren har som sällskapshäst...Det e en hingst på 4 år men han är jättefin att rida min kompis rider honom jättefint så det e bara och rida in tänk endast på att en shettis e en shettis Liten meen kan även vara mkt busig:rofl: :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 672
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama