N
NickDaloy
Vet någon hur man rider in en 3 årig ko??? Hon är supersnäll och blandning mellan fjällko och nåt annat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte nöja dig med att promenera med kon då? Ryggen är ju inte så lämpad att belasta och du lär ju inte kunna hitta en sadel som passar heller.Hon ska inte gå till slakt när hon gjort sitt, så då tänkte jag att vi två kunde ha kul när hon är pensionerad. Man kan ta henne ur kohagen och ut och gå med henne. Annars brukar det inte gå.
Testa västernsadel, brukar fungera. MIn lilla Lisa har blivit riden , körd, haft bett, träns, sadel, hoppat och blivit longerad. Allt går men jag började när hon var en vecka att träna henne. Sen blev det för bra med hoppningen , jag ångrade mig när hon sedan hoppade över häststänget och in till tjuren på andra sidan och karriären som ridko var slut.....
Hej
Häftigt, du har inte flera bilder?
Man kanske skulle prova på en tur på vår avelstjur som är snäll. Dock vet jag inte om jag vill utmana ödet med en herfordtjur på ca 1 500 kg.
Mycket av vad man gör med hästar går att göra med kor, bara man som sagt har tålamod. Kor är tillgivna och tacksamma för den kontakt de får, vissa söker den mer än gärna. Tro mig, borsta en ko ett par minuter och den är kär.
MEN lär den inte att hoppa, som jag skrev innan så kan det ge vissa problem, ha ha ha.
Testa västernsadel, brukar fungera. MIn lilla Lisa har blivit riden , körd, haft bett, träns, sadel, hoppat och blivit longerad. Allt går men jag började när hon var en vecka att träna henne. Sen blev det för bra med hoppningen , jag ångrade mig när hon sedan hoppade över häststänget och in till tjuren på andra sidan och karriären som ridko var slut.....