Rida in en galoppör????

Sv: Rida in en galoppör????

Ja, precis som bilderna från Djurpolisen på Animal Planet, när det gäller annan djurhantering i USA. Inte farao drar ni alla hundägare över en och samma kam, bara för att man får se bilder på hundar där kedjan vuxit in i halsen, eller där hunden är så utmärglad för att den inte fått mat, att kroppen har börjat "äta" av musklerna!

Jag är så innerligt trött på att så fort det hackas på galoppsporten, så visar man extrema bilder från länder som inte har någon som helst koppling till Sverige.

Ja, det är hemskt, men vad vill ni som jämt och samt tar upp illa behandlade djur i andra länder och genast drar paralellen till svensk galoppsport att vi ska göra?

Ta ert djävla gnäll, oh:ande och ah:ande till de fora där det hör hemma!

Jag har inte påstått att detta händer i Sverige, eller någon annanstans i Norden heller, påstod bara att det var hemska bilder!!!

Dessutom är jag HELT EMOT ALLT som har med DJURPLÅGERI att göra, vare sej det gäller Sverige eller resten av världen!!!

Då jag bedriver ett hästcenter med inriktning på i huvudsak galopphästar, där MÅNGA olika tränare, allt från amatörtränare med en häst till skandinaviens ledande professionella tränare lämnar sina hästar för inridning, vill jag gärna förtydliga en del saker gällande inridning av galopphästar.

Då de vet att detta utföres på ett högst professionellt sätt här på anläggningen har vi många av våra inridningshästar som vunnit storlopp eller blivit duktiga matnyttiga slitvargar i branschen.Iår hade vi tex årets skandinaviska mästerskapsvinnare 2åring som hade varit här för inridning.
Jag har långa bildserier om hur vi utför vårt jobb h på min FB sida, där kan ni få MÅNGA bra tips som jag har utarbetat efter decennier med inridningshästar.

Jag kan lova att vi INTE vill att man sätter in bett i munnen på hästarna för att de skall TUGGA på dem.
Jag kan lova att vi INTE och ALDRIG någonsin sätter inspänningstyglar på dem(VE OCH FASA) för att de skall "vänja sig vid att bli dragna i munnen" HUVVALIGEN.

Dessutom är det sällan nödvändigt att "hoppa ur åringar ur startboxarna som på en riktig kapplöpning " detta kommer per automatik när de skall starta.Konsten är att alltid se till att de är avslappnade i startboxarna och jag vet av egen lång erfarenhet att mina hästar för det mesta är först ur boxarna om de inte råkat få en jockey som inte är med dem och hänger med all sin vikt i munnen på dem ut ur boxarna.

Dessutom är det sällan nödvändigt att "hoppa ur åringar ur startboxarna som på en riktig kapplöpning " detta kommer per automatik när de skall starta.Konsten är att alltid se till att de är avslappnade i startboxarna och jag vet av egen lång erfarenhet att mina hästar för det mesta är först ur boxarna om de inte råkat få en jockey som inte är med dem och hänger med all sin vikt i munnen på dem ut ur boxarna.

Har du fått hjälp med problemet att få in dina egna hästar i startboxarna? Förra året så var du den tränaren som hade den sämsta statistiken gällande startboxvägran, trots att du säjer att dina hästar älskar att tävla.
Raden säjer 11 stycken startboxvägran 2010.

Ser att realist är en av de människor som faktiskt tror på statistik.
Hahahahaa
statistik är som att se fan läsa bibeln.
Vi får ofta in hästar som har startboxproblem av en eller annan orsak,vi har 100 % lyckad återträning på dessa.

Det räcker med att gå in på Svensk Galopps infosida för att se eländet. Dessutom startboxtränar man inte genom att starta hästen på en tävlingsdag.

Startboxträna på löpningsdagarna är absolut inget jag rekommenderar.

Det kan vara problem för några med läsförståelse, det vet jag.Föreslår att den som vill veta mer slår mig en signal så kan vi ta det muntligt, det kan underlätta.....eller inte

Liknande trådar

Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt men det handlar ju lite om min hästs hälsa så jag tycker den passar här;). Så här är det, jag har en...
Svar
15
· Visningar
1 021
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Tar med stor glädje imot alla erfarenheter och åsikter....känner mig mkt nedslagen... Köpte ett kanon fint Tyskt dressyr sto förra...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: oopsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka