Rida i tröja

N

Notorius

Får jag göra det? Istället för kavaj.
Min kavaj jag har tycker jag att jag blir lite hindrad i rörelserna av, så jag ska köpa en ny, men hinner inte göra det innan tävlingen.
Så då tänkte jag ha vit skjorta + en grå-svart tröja. Går det för sig?

Sv: Rida i tröja

Gött, jag vill inte kvävas i min kavaj :p
Tack för svaret :bow:

Förresten för tröjan inte ha huva, onödigt tillägg kanske

på lokal tävling får du rida i neonrosa skoteroverall om du vill :rofl:

bara du har godk hjälm, ridskor-leggings i samma färg/stövlar, vit krage :smirk:

:rofl: Herregud vad hemskt det skulle se ut :p
Då har jag alla prylar jag behöver då :)

det visste inte jag. så man behöver bara ha t.ex. ha vit långärmad tröja och väst i hoppning på ponny. funkar det lika dant med terängen i fälttävlan? (lokal)
dressyr ska man såklart ha kavaj lr klubbjacka/tröja i lokal

Malle Palle skrev:
det visste inte jag. så man behöver bara ha t.ex. ha vit långärmad tröja och väst i hoppning på ponny. funkar det lika dant med terängen i fälttävlan? (lokal)
dressyr ska man såklart ha kavaj lr klubbjacka/tröja i lokal

man ska ha klubbtröja/jacka. det är upp till domaren att avgöra vad som är klubbtröja osv

i terrängen är "lättare klädsel" tex collegetröja el t-shirt tillåtet i terrängen (givetvis tillsammans med säkerhetsväst)

i dressyr måste man ha kavaj oavsett status på tävling, alltså även på lokal!

Nej det får du inte, det måste vara kavaj eller klubbjacka/tröja! jag trodde med det men det är ändrat!

asså i hoppning får du rida med klubbjacka/tröja (utan luva) upp till nationell nivå då man måste ha kavaj.

Äh va fan, tar min vanliga kavaj (en från Gina :p) den borde ju vara tillåten att ha. Det är ju en vanlig kavaj, bara inte från ett hästsportmärke.

neferra skrev:
på lokal tävling får du rida i neonrosa skoteroverall om du vill :rofl:

Har faktist sett ett litet ponny ekipage en gång där ponnyn hade knallrosa skydd och schabrak och tjejen hade en riktigt knallrosa kavaj samt lika rosa hjälmöverdrag. Var faktist lite gulligt. :D

Senast ändrad:

Min klubb har som ''dresscode'' att vi inte rider i annat än kavaj from regional.
Men jag ska ju tävla lokal ett bra tag med min häst nu så.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 293
Senast: MML
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 013
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar