Rida i brant nerförsbacke

Safira

Trådstartare
Hur ska formen på hästen vara om man rider i en brant nerförsbacke i skritt? Ska det vara någon form alls eller ska man bara hålla en lätt kontakt med munnen?
Och hur ska man sitta när man rider nerför? Jag lättar lite i sätet men håller min överkropp rak eller något bakåt, benen far lite framåt då med.

Sv: Rida i brant nerförsbacke

Jag håller mig hyfsat rak över hästen, lättar i sätet precis som du, och håller ett lätt stöd i munnen. Min nuvarande häst har lite väl bråttom utför för min smak (fd travhäst) så henne bromsar jag med rösten och små förhållningar för att vi inte ska rasa utför :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama