Rida i blåst

Sv: Rida i blåst

johan blir ofta väldigt pigg :rofl: eventuellt kan han bli lite skvättig

stoppa bomull i öronen, då hör dom mindre men hör fortfarande nånting iaf :angel:

Nordisvalacken ser ut som ett troll med man överallt som han gärna kastar och skakar med när det blåser:smirk: Annars är han ganska van vid väder men blir väl lite spändare om man går förbi gårdar som det kan komma ljud från:d

min nordsvensk är ungefär som vanligt, möjligen att hon blir lite mer framåt när det blåser mycket, men inget direkt att lägga märke till.
däremot blir hon livrädd för lastbilar, och detta vet jag är helt och hållet mitt fel, jag tycker lastbilar är väldigt obehagliga, det känner hon av och reagerar ju på det självklart!

Bewelinn skrev:
*lånar knapp från mördarkaninen*

Är det bara blåsigt kan min häst (arabsto) bli lite småsprallig, framförallt i medvind och om det är saker som blåser omkring. Är det däremot motvind och dessutom regn/snö är hon hopplös. Då blir det nån slags shoulder in, i slowmotion, i rollkur ungefär. Håller jag mig uppe i skogen så går det bra dock :D

Det är alltså bara "vi" som tror att det är folk som medvetet rider rollkur, men det är bara taskigt väder!! :rofl:

Mitt vilddjur blir aningen stirrigare än vanligt. T o m snällaste hästen i stallet blev lite piggare sist vi var ute i blåsten...

Mitt arab sto är normal så länge jag inte galopperar för då tänder hon till och springer som en galning.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
543
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 198
Senast: sorbifolia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
340
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur