E
edda
Vår ponny blev inriden nu under nov-dec och tjejen som red in henne tyckte att hon skulle få vila mycket och endast ridas ut i skogen och ha roligt nu fram till våren för att sen börja tränas igen.Vi tyckte att det kändes rätt också så att hon får smälta allt innan vi fortsätter.Nu de senaste veckorna har hon bara blivit mer o mer pigg och även börjat stegra och slå bakut när min flicka sitter upp på henne,vill också gärna sticka med henne.Unghäst fasoner och glad o sprallig och lite testing tänkte jag och min dotter.Fick rådet att helt enkelt ställa av henne ett tag och bara låta henne vara,ganska lockande eftersom min flicka inte var road av det hela utan blev lite rädd.Jag själv har ridit när jag var yngre men är inte alls bra och kunnig så jag tog hit en tjej som jag tror är duktig och hon tyckte att eftersom hon ska fylla 5 till sommaren så skulle hon fortsättas att utbildas,longeras eller tömköras varannan dag och ridas varannan dag och vila 1-2 dagar i veckan.Hon behövde få utlopp för sin energi och jobba med huvudet.Vad tycker ni?låter det bra? Kom gärna med tips och råd.