Rida eller ej

T

Trampe

"Vågar" jag sitta upp på pållen då han i stort sett bara gått i hagen sen nyår. Har gått lite skrittpromenader bara den senaste tiden. Jag tänker då främst på ryggmusklerna... Han är fd varmblodstravare och jag väger 68 kg.
Hade tänkt tömköra och så några veckor innan jag sitter upp egentligen men jag har ingenstans att jobba honom pga den här snön! Och det riktigt spritter i mig efter att få skritta en lång skön runda i marssolen. :bump: :bump:
Vad tror ni?

Sv: Rida eller ej

Det är tyvärr omöjligt att svara på utan att ha sett hästen. Hur tycker du att din häst ser ut i ryggen? Har den tappat ryggmuskler aller ser den rund och fin ut.
Min häst har vilat sedan nyår (skadad) och jag började rida igång henne för två veckor sedan. Hon hade inte tappat något i sin rygg och jag tvekade aldrig att sitta upp.

Det kan du säkert ! Men för säkerhets skull kan du ju trycka med dina fingrar över hästens rygg...verkar han öm? Svankar han när du trycker? Reagerar han när du gör detta bör du kanske avvakta... Annars är det väl bara att tuta å köra (lugnt alltså:angel: )

Ja jag förstår självklart att det är en svår fråga att svara på utan att ha sett honom... Men jag ville bara ha lite kloka ord :smirk: Jo, han har tappat en del muskler både här och där men han ömmar ej i ryggen när jag klämmer.
Har en Mattes fårskinnspad som jag kan lägga in under sadeln så det kanske tryckutjämnar lite. Ska sova på saken men jag kanske tar mig en liten svängom om solen skiner imorn iallfall... Får se...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 649
Senast: MiniLi
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: muslidag
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama