Rida efter avmaskning?

Gecko

Trådstartare
Jag avmaskade min häst igår em och jag har hört lite olika bud på om man kan rida dagen efter eller om hästen ska vila. Är det någon som vet hur det är?

Sv: Rida efter avmaskning?

Det ska inte vara några som helst problem. Vi har alltid ridit efter avmaskning och har aldrig hört eller märkt att detta inte är bra. PL kanske finns där och kan säga absolut?

Tja, se det som så här. Skulle du villja anstränga dig om du fick gift i dig ? Varför har hästfolk så förbenat brottomt med ridningen så fort det maskats eller vaccinerats ? Är det inte shysstare att ge sin häst en ärlig chans att bearbeta dels medlet och dels ev maskar innan den sätts igång ? Total vila behöver man kanske inte göra, men gjärna lugnare ritter..

jag brukar skritta min häst efter avmaskning,vid vaccinering låter jag hästen stå 1 dag skrittar och tar det lungt 2-3 dagar.

mvh Arabizar

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka