Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte du vill stoppa något där, känns som att det kan bli knöligt och otäckt. Tar du dig upp och ned från hästen relativt enkelt? Isåfall hade jag nog helt enkelt hoppat av och gått en bit varje timme. Eller prova cykelbyxor med gel under ridbyxorna?Fixar man det, kan man stoppa något i trosorna?
Ska följa med en kompis på heldag och bada med hästarna, kan ju inte säga nej Hästen har ingen sadel dock. Jag älskar att rida barbacka men 4-5 timmar... Några tips?
Enda ridsåren jag får är om jag är varm och svettig så det skaver mellan skinkorna nedanför svanskotan. Pållan red jag oftast barbacka vintertid och då var det aldrig några problem oavsett gångart, välmusklad rygg. Däremot sommartid är jag inte lika förtjust i att rida barbacka långt pga det blir lättare skav när jag är varm. Löser det med att dra ut en bomullstuss till en tjock sträng och lägga mellan skinkorna.Fixar man det, kan man stoppa något i trosorna?
Ska följa med en kompis på heldag och bada med hästarna, kan ju inte säga nej Hästen har ingen sadel dock. Jag älskar att rida barbacka men 4-5 timmar... Några tips?
Jag ska rida en nordiskorsning med ganska bred och mjuk rygg. Skogsridning, så hoppar jag av en stund lär det ju finnas någon sten eller något att ta sig upp på
Jag rider barbacka massor! Rider till och med in min 3åring barbacka. Men för din och hästens skull rekommenderar jag någon padd. Jag har barefoots ride on-padd med mattes fårskinn under men innan hade jag bara fårskinnspadd med täckesgjord runt.
Däremot sommartid är jag inte lika förtjust i att rida barbacka långt pga det blir lättare skav när jag är varm. Löser det med att dra ut en bomullstuss till en tjock sträng och lägga mellan skinkorna.