Rida 2 st samtidigt på samma häst

K

Kerre

Kan man det? 2 st normalstora människor på ett normalstort halvblod? Och egentligen menar jag inte rida utan mer att "åka om kring" lite i skritt, barbacka. Kanske en halvtimme någon gång ibland? Eller är det för mycket för den normala hästen?

Sv: Rida 2 st samtidigt på samma häst

det gjorde vi hela tiden i min ungdom... och den hästen blev 28 år och dog av ålder, inte överansträngning ;)

Senast ändrad:

Det låter helt logiskt, dessutom som du skriver så det ju inga farter du talar om ;)

Om hästen mot förmodan inte orkar så borde ni se det på den, fast det finner jag i stort sett omöjligt med tanke på att det inte rör sig om spec. länge :D

gjorde jag o en kompis när vi va runt 14-15 år på en stor fjording.
hästen blev väldigt gammal den med :) o va alltid hel o frisk.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama