Rid utrustning till barn under 7 år

T

Team Erbine

Hjäp !!!
Min häst tokiga pojk som är 5 år ska börja på ponny lekis om ett par veckor och jag letar efter käcka ordentliga skor eller stövlar med klack till honom.
Verkar som om det inte tillverkas mindre storlekar än stl 30 på sånt.
Har även kollat i efter vanliga hederliga gummistövlar typ dom där gröna med lite snören fram och klack men de finns inte i hans storlek heller.

Vart hittar man nått lämpligt i stl 28 ???:confused:
Snälla alla tips är välkomna även på annan barn utrustning:)

Sv: Rid utrustning till barn under 7 år

Min dotters första par ridstövlar var stl 29. De köpte vi på Guro Ridshop i Kungsängen.
Det finns en butik som säljer schysst begagand utrustning, kolla www.helpoffice.se
Barn växer ju fort, så ofta kan man fynda fräscha grejor till bra pris.

jag red med gummiskor, dvs gummistövlar i skomodell fram till jag var 9 år. Hittade i en vanlig skoaffär för någon hundralapp, så leta på barnavdelningen.

Såg att du bor i Munkedal. Har du kollat Munkedals Zoo, Munkedals ridsport, Hööks, Granngården, Zoo på Torp? Jag vet att en tjej på Tjörn har haft en del barnutrustning. Du kanske kan ringa och fråga. Sjöängens ridshop heter det.

Har du en Granngården i närheten så kolla om inte de kan ta hem små Blundstone jodpurs. Finns i ministorlekar men tyvärr ganska dyra. Fördelen är att de är rejäla och skyddar mot hovtramp.

Hej,
Konstläderstövel AIGLE junior från hästbiten går att beställa från deras hemsida kostar 498kr och finns i strlek 28

hööks har från strlek 29 om du lägger in en tjock sula och en kraftig socka kan det gå, om det skulle vara så att han har problem att gå i dem för att de är förstora, kan du låta honom ha en känga i stallet och sen byta till stövlarna när han ska rida.

Lycka till/Cheque

Finns det inte vanliga gummistövlar med klack? Det var vad jag red med i flera år på ridskolan innan jag fick ett par ridstövlar. Utbudet torde vara större än för nischade ridskor.

Japp har kollat runt idag och hittat vissa märken tex Mountain Horse stl 28 men det visade att dom var lite små och en stl större hade dom inte.
Alla ridsportsbutiker har inte skor i dom storlekarna utan de börjar vid stl 30 oftast.
Någon skrev att dom red i gummiskor , visst det har han gjort här hemma också men när man börjar på ridskola så är det i regel krav på sko eller stövel med klack. Och det är ju av säkerhets skäl.

:idea: Eftersom det är snart vinter bestämde jag mej dock att besöka en vanlig skoaffär i Uddevalla som jag vet har stort sortiment av barnskor till bra pris.
Hittade efter en liten stund vinter kängor med lite klack på så nu har vi löst det problemet.:D
Så sattsar vi på vanlig ridsko eller nått sånt till våren när fötterna förmodligen växt ytterligare och han kanske kan ha stl 30 vi får väl se. Tack för alla tips!:p

Var på Hästbutiken i Bromma idag och där fanns ridskor i storlek 28. Det kanske kan vara nåt? De har webbutik oxå om du inte bor i Stockholm.

RIDEONNETS stövel kostar dessutom bara 269:- vilket är överkommligt till barn som växer mkt i den åldern!!!

Senast ändrad av en moderator:

Tips maila personalen på zolitzas, E-mailadress finns på hemsidan(kan den inte men vet att det står på hemsidan).
www.zolitzas.com
De har utrustning från 4år har även begagnatlåda i sin butik. Har du tur kan de ha något bra där.
hälsn Snuffsie

Liknande trådar

Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 431
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur