Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade tänkt åka iväg en vecka i början av oktober, så kort flygresa som möjligt men ändå till hyfsad sol och värme!
Åker med 2 barn 3 och 6 år, ute efter avkoppling lite sol bad o shopping!
Erfarenheter???
Hade tänkt åka iväg en vecka i början av oktober, så kort flygresa som möjligt men ändå till hyfsad sol och värme!
Åker med 2 barn 3 och 6 år, ute efter avkoppling lite sol bad o shopping!
Erfarenheter???
Just ja!!
Det är bara ena sidan som är blåsig, den andra är stilla - men har sämre stränder.Tänk på att det blåser mycket på Rhodos så det är ofta mycket vågor och strömmar i havet. Så om ni tänkte vara mycket vid havet med små barn kan det bli svårt.
Kreta har jag inte varit på, men både Rhodos och Cypern (som kom som förslag) och även jag föredrar Cypern.
Rhodos är dock väldigt lättillgängligt och alla vi mötte pratade väldigt bra engelska.
Stämmer säkert. Vi uppskattade blåsten så det störde inte oss ett dugg, men jag såg att de med små barn hade bekymmer.Det är bara ena sidan som är blåsig, den andra är stilla - men har sämre stränder.
Jag är så dålig på namn men jag tror att Faliraki känns bekant. Det kan vara en av de ställena med mindre blåst. Det är ju stränder överallt ju Det är sidan som inte har den enorma turiststranden i alla fall.Stämmer säkert. Vi uppskattade blåsten så det störde inte oss ett dugg, men jag såg att de med små barn hade bekymmer.
Är det Faliraki och de orterna som har mindre blåst?
Du har säkert rätt Har varit på Rhodos massor men aldrig behövt bry mig om vad saker heter eller var de ligger. Exet är halvgrek och delvis uppväxt på Rhodos.På Rhodos är det västsidan som är blåsig, Faliraki ligger på östsidan.
Ja, det är badsäsong på både Rhodos och Kreta i oktober, i synnerhet i början. Vattnet har inte svalnat än. Men: det är naturligtvis större risk för regnskurar, mulet och åska. Det KAN vara en kanonvecka men det kan också vara lite sämre.Cypern som någon föreslog har jag varit på en gång för 15 år sedan, upplevde det dock som DYRT, men ska titta igen...
Vad jag läst mig till så håller badsäsogen på till minst 15 oktober på både Rhodos o Kreta, vissa flyger dit hela oktober också...
Har slängt några ögon åt Turkiet också, men är tveksam...
Cypern som någon föreslog har jag varit på en gång för 15 år sedan, upplevde det dock som DYRT, men ska titta igen...
Vad jag läst mig till så håller badsäsogen på till minst 15 oktober på både Rhodos o Kreta, vissa flyger dit hela oktober också...
Har slängt några ögon åt Turkiet också, men är tveksam...