Z
zazzabella
Hästen min har rhinovirus = inte alls kul. Hon är 9 år, men har symptomer som en unghäst har. Hon mår inte alls bra. Hon har bärt på detta virus nu ca ett år och är fortfarande inte bra. Vissa dagar har hon feber upp till 39 grader, trött/hängig, ligger ofta i boxen, äter/dricker sämre än vanligt, rör sej väldigt dåligt i hagen, viktminskning. Hon har legat inne för detta nu + lite andra problem på djursjukhuset i förra veckan. Veterinärerna kan inte göra så mycket åt det, det enda som hjälper enligt veterinärena är ju vila. Men det måste väl finnas något man kan göra för att underlätta för henne? Finns det några vitaminer, mineraler, örter eller något annat som kan vara värt att prova? Jag tycker så synd om henne. Nu har hon även blivit öm och spänd i musklerna, men veterinärerna rekommendera inte att jag ta ut massören. Vad tror ni om det? Hon har även fått magont (kollade upp det på djursjukhuset, men dom hittade inget), hon har förändrat humör (ilsken, sur etc.), vill vara i fred = känns som en ny häst nu. Jag förstår henne, det kan inte vara lätt att gå och bära på detta virus över ett år. Men jag är så rädd att detta förändrade humöret kommer att vara kvar även efter att viruset gått ur kroppen och att hon ska få mer problem med magen. Hon har också blivit väldigt ”knakig” i benen nu. Finns det något man kan göra åt det? Jag vill så gärna på något sätt underlätta för henne. Höja/stötta hennes immunförsvar vore kanske inte helt fel. Men hur? Någon som vet något eller har någon idé som kan hjälpa mej och min stackars häst?
Tacksam för eran hjälp!!
Mvh Bella
Tacksam för eran hjälp!!
Mvh Bella
Senast ändrad av en moderator: