L
Lisa3
Jag undrar om någon kan förklara skillanden mellan Devon Rex och Cornish Rex? Har varit inne på rexringens sida men vad är det som skiljer de två åt? Är det bara pälsen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag vet inte, så ha inte jag förstått det iaf, även om jag upplever att DRX ofta har sämre rexning. Såhär står det på rexringen.nu om devon och cornish..MissFideli skrev:Fast pälsen skiljer väl lite åt ändå? Cornish ska väl
Rexringen om Devon skrev:Pälsen är lockig eller vågig och skall täcka hela katten. Den består nästan enbart av underull men rester av det yttersta pälslagret, täck- eller stickelhåren, kan finnas kvar hos vissa individer. Pälsen kan då kännas något sträv, framför allt på ryggen.
Verkar inte vara nån större skillnad.Rexringen om Cornish skrev:Pälsen, som är rasens främsta kännetecken, saknar det yttersta pälslagret, täckhåren. Pälsen är lockig eller vågig, mycket kort och silkesmjuk. Framför allt på ryggen och sidorna bildar pälsen prydliga "tvättbrädesvågor". För att kattens eleganta linjer ska framhävas bör pälsen också ligga tätt intill kroppen.
Hmm.. jo men lite faktiskt Min ena hanne som fått så mycke beröm för sitt breda huvud tycker jag är ganska mopslikMissFideli skrev:
Haukur skrev:Nja, jag vet inte, så ha inte jag förstått det iaf, även om jag upplever att DRX ofta har sämre rexning.
Lisa3 skrev:Är det någon större skillnad i deras temprament?