Bluefish
Trådstartare
Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade mycket integritet och upplevdes ganska "sura". Är inte intresserad av ett husdjur som ständigt vill hålla sig på sin kant och inte bryr sig ett skvatt om vad som försiggår i huset. Vill tvärtom ha en social, gärna kommunikativ kompis som vill vara med och såklart helst vara oerhört gosig Det är ju svårt att garantera med en unge förstås men är inte låst i kattunge heller. Livlig och rolig men inte riva huset-nivå, det blir heller inget uteliv att tala om utom ev i sele så en katt som är nöjd med att husera inom fyra väggar. Vid "längre" vistelser hemifrån tänker jag att man kan ta med katten, förutsatt att den är trygg i att åka bil och känner igen sig i semesterhemmet, annars får det bli kattvakt.
Kandidaterna (som jag tycker är finast) är då rexarna (både devon och cornish), men hur mycket hårar en rex? Har känt en som var en enorm personlighet och väldigt rolig att bara observera, ganska framåt men lite blyg inför främlingar.
Sphynxen, som behöver lite extra hudvård men har den enorma fördelen att inte håra, men där har jag aldrig träffat någon och har bara utseendet att gå på..
Till sist korthårig oriental, verkar vara väldigt personliga och tillgivna katter med ett fantastiskt uttryck, men kanske för höga krav på aktivering?
Vad kan buke om de här raserna? Är de sunda och friska?
Kandidaterna (som jag tycker är finast) är då rexarna (både devon och cornish), men hur mycket hårar en rex? Har känt en som var en enorm personlighet och väldigt rolig att bara observera, ganska framåt men lite blyg inför främlingar.
Sphynxen, som behöver lite extra hudvård men har den enorma fördelen att inte håra, men där har jag aldrig träffat någon och har bara utseendet att gå på..
Till sist korthårig oriental, verkar vara väldigt personliga och tillgivna katter med ett fantastiskt uttryck, men kanske för höga krav på aktivering?
Vad kan buke om de här raserna? Är de sunda och friska?