fettso
Trådstartare
Tyvärr har våran okastrerade hane börjat kissa och bajsa inne.(ej på lådan alltså)
Han har bajsat utanför lådan en gång innan på våra mattor, men då var det i protest.
Vi provade ta hand om min systers gamla kastrat, men så fort han flyttat igen så var problemet borta.
Han parade senast i Februari/Mars och just nu går mamma katt på P-piller så kattungarna fortfarande bor hemma(10 veckor).
För 2 veckor sedan utökade jag kattungarnas område och dom kan nu röra sig i hela huset,har funderat på om det är det han ogillar?
Jag har 5 lådor som alla mockas så fort där har gjorts ngt.
Han kissar på kanten av lådan så att det rinner utanför.
Han hade också kissat+bajsat bakom våran stora tv.
Han är 2 år och har ej hållt på såhär innan, förutom i protest en gång då.
Vill helst ej kastrera, men vill inte ha ett kissluktande hem heller.
Urindoften är så stark och går inte ens bort med rengöringsmedel och ventilation.
Vad kan man göra åt lukten och att han kissar utanför lådan?
Finns det ngt som hjälper?
Jättetacksam för svar!!
Han har bajsat utanför lådan en gång innan på våra mattor, men då var det i protest.
Vi provade ta hand om min systers gamla kastrat, men så fort han flyttat igen så var problemet borta.
Han parade senast i Februari/Mars och just nu går mamma katt på P-piller så kattungarna fortfarande bor hemma(10 veckor).
För 2 veckor sedan utökade jag kattungarnas område och dom kan nu röra sig i hela huset,har funderat på om det är det han ogillar?
Jag har 5 lådor som alla mockas så fort där har gjorts ngt.
Han kissar på kanten av lådan så att det rinner utanför.
Han hade också kissat+bajsat bakom våran stora tv.
Han är 2 år och har ej hållt på såhär innan, förutom i protest en gång då.
Vill helst ej kastrera, men vill inte ha ett kissluktande hem heller.
Urindoften är så stark och går inte ens bort med rengöringsmedel och ventilation.
Vad kan man göra åt lukten och att han kissar utanför lådan?
Finns det ngt som hjälper?
Jättetacksam för svar!!