ReturpaKET som ej kommit fram enligt säljare , för 4000?

Sv: ReturpaKET som ej kommit fram enligt säljare , för 4000?

Det är superviktigt om det är mer värdesaker så ska man skicka det som värde/rek, altså spårbarhet..endast då kan man kräva ersättning från posten för försändelser som kommer bort. Hanteringen är säkrare i postgången och är det då dyrare grejer kan det vara klokt om man någonsin vill kunna ta del av någon ersättning

Tyvärr gör många så..skickar dyra saker med posten i ett vanligt brev eller kartong..men då kan det vara totalt omöjligt att spåra också :(

Nåt som är mycket vanligt när saker "kommer bort" eller fördröjs är att returadresser eller andra uppgifter faktiskt trillar bort eller förstörs/är oläsliga, i vissa fall är embalage trasigt och innehållet på vift..och då ska det till nån som ska ta reda på vars allt ska mm..vilket kan ta sin tid, om det ens går för det finns såna fall också.

Ömtåliga saker ska inte heller skickas som vanligt brev eller paket..det finns stor risk att sakerna går sönder

Tack för svar:)
Får bli en dyr läxa, nu vet jag hur det funkar.
Är tråkigt att dom inte hjälper till att upplysa om sånt på stället där jag skickade ifrån.

Vet inte hur seriöst företaget är, råkade se denna tråd, och samma sak hände min granne, företaget hävdade att returpaketet inte kommit till dom, hon fick punga ut 3222 kr . Kanske är en god affärside att hoppas att kunden inte läser det finstilta? ;)

Gör som sagt en reklamation på Postens hemsida (om det är dom du har skickat med).

Då kan de förhoppningsvis se samband om de kommer in många reklamationer med samma företag som mottagare och att sakerna kanske kan hittas hos Posten om emballaget har gått sönder under hanteringen.

KL

När det gäller att skicka saker med posten finns inget som förvånar mig. Alls. Jag skickar otroligt mycket paket varje år. Folk köper/byter dyra saker men vill ändå att man knölar ner deras sak i minsta möjliga låda och skickar det som brev = ej spårbart och risk att sakerna går sönder. Det gör inget, bara det är billigt. :crazy:
När jag skickar brukar jag *alltid* stoppa i en lapp I lådan med mitt namn och adress samt mottagarens. Ifall lappen på lådan faller av så finns det möjlighet för postpersonalen att öppna och hitta min lapp och få iväg paketet dit det ska.

TS - vad gäller ditt paket så är det nog tyvärr inte mycket du kan göra. Du borde ha skickat det spårbart samt att du borde ha behållit inlämningskvittot. Det ska man alltid spara tills paketet är framme. Det är lätt att vara efterklok och det blir troligen dyra läropengar i ditt fall. :( Jag tycker ändå du ska efterlysa paketet. Du kan ju ha tur och dom hittar det. :)

Jag kan berätta en incident som hände mig förra året. Jag skickade ett paket till Estland. Mottagaren följde det på nätet i och med att det var spårbart. Det tog stopp i Malmö. Och det stod (på nätet) att det skulle sändas åter till mig. Jag ringde och frågade vad som var galet med det? Det påstods att adresslappen var oläslig. (Jag skriver *alltid* ut på skrivaren samt att det satt en handskriven lapp på och en maskinskriven lapp i lådan.) Paketet kom i retur och både jag, min sambo och personalen i butiken fattade ingenting? Det var fullt läsligt? Jag fotade det hela och gjorde sedan en reklamation. Som tur var fick jag tillbaka drygt 700:- av de ca 1000:- som frakten gick på till slut. Posten hade debiterat mig en utrikesfrakt från Malmö tillbaka till mig. Dom gjorde så många fel med detta paket, men tog förvånande nog sitt ansvar. Jag har jobbat på posten och vet hur lätt det är att brev och paket kommer bort. Personalen som jobbar är inte direkt noga med andras saker. :crazy:

Ska man skicka saker, packa noga och var noga att det går att spåra om det är värdefullt/man inte vill bli av med det.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 316
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka