ReturpaKET som ej kommit fram enligt säljare , för 4000?

framtidens93

Trådstartare
Hej=)
Här får man hjälp med det mesta.

Jag beställde kläder för 4000 från ett företag,gomda juveler.
Som jag skickade tillbaka pga att det hände en oväntat sak som jag var tvungen att lägga pengarna på istället.

Nu säger de att de inte fått tillbaka detta paket?

Är det vanligt att paket ,ganska stora bara kommer bort i posten sådär?
Jag mår inte alls bra över detta nu, och betala fyra tusen för ingenting.

Någon som vet elelr varit med om liknande, tacksam för svar då:)

Kan också tillägga att det var ingen retursedel i paketet från detta företag , så som jag fått annars, utan det var bara då skicka tillbaka och skriva adressen, är det också vanligt?
Har bara varit med om att man skickar tillbaka med retursedeln.

Sv: ReturpaKET som ej kommit fram enligt säljare , för 4000?

Det kan hända att paket kommer bort ja, men det är ju därför som man sparar kvittot med kollinumret som postombudet gav dig.

Visst sparade du det?

Nej, gjorde ju inte det.

Han sa att paket brukar komma fram och rekommenderade det billiga alternativet.
Fanns något annat alternativ med som var dyrare och spårbart tror jag.

Är inte så bra på detta=D

Det är ju det viktigaste, att beställa spårbar frakt om man ska returnera.

Det händer att försändelser kommer bort, särskilt när de inte logga som spårbara försändelser gör.

Tyvärr är det nog inte mycket att göra, annat än anmäla paketet som förkommer.

Tittar man i deras köpevillkor (som du godkänner när du lägger en beställning) står det:
---
* Du ansvarar för att paketet kommer fram till oss! För Din säkerhet så rekommenderar vi ALLTID att Du skickar Ditt paket med spårbarhet! Detta är en säkerhet för Dig som kund, då Du kan följa Ditt paket & se att Det kommer fram till Oss! Tänk på att borttappade paket som saknar spårbarhet EJ ersätts av Oss! Det är helt & hållet Ditt ansvar att returen kommer fram till oss!

---

Senast ändrad:

Ok, då har jag lärt mig något nytt=)

Kan man då ringa posten och fråga eller hur gör man?
Visste inte att paket kommer bort, hur går det till egentligen om det är så lätt o slarva bort stora paket?

Det hanteras ju otroliga mängder paket och stora försändelser, det kan ju hända mycket på vägen.

Gå till det ställe du lämnat in paketet på och reklamera försändelsen.

Det händer att försändelser kommer bort, särskilt när de inte logga som spårbara försändelser gör.

Tittar man i deras köpevillkor (som du godkänner när du lägger en beställning) står det:
---
* Du ansvarar för att paketet kommer fram till oss! För Din säkerhet så rekommenderar vi ALLTID att Du skickar Ditt paket med spårbarhet! Detta är en säkerhet för Dig som kund, då Du kan följa Ditt paket & se att Det kommer fram till Oss! Tänk på att borttappade paket som saknar spårbarhet EJ ersätts av Oss! Det är helt & hållet Ditt ansvar att returen kommer fram till oss!

---

Ja , dåligt av mig att inte läsa igenom, ska ringa posten imorgon och kolla:)

Det hanteras ju otroliga mängder paket och stora försändelser, det kan ju hända mycket på vägen.

Okej, ska jag gå till stället jag skickade det ifrån ,istället för att ringa posten?

Vill du sitta i långa telefonköer och inte få hjälp, så är det helt rätt att ringa. Jag har själv varit igenom den processen, det tog 1 timme och 20 minuter för beskedet att jag inte kunde anmäla något via telefon.

Postombudet brukar inte ta emot reklamationer, iaf inte hos mig (kan ju vara annorlunda beroende på ombud). Det får man göra på postens hemsida: http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/home.aspx

Verkar bero på vem man pratar om. Mig kopplade de runt innan jag fick besked att jag fick göra det där jag lämnat in paketet. Hos ombudet.

Mitt ombud är övertygade om att de inte är Posten om något går fel. De hjälper inte till med något utan hänvisar bara till postens hemsida. Jag försökte förklara för dem att ur kundens synvinkel representerar de posten iom att de utför deras tjänster, men det köpte de inte :meh:

Är det ett seriöst företag, eller kan det vara så att de bara säger
att de inte fått in returen?

Det kan hända att paket kommer bort ja, men det är ju därför som man sparar kvittot med kollinumret som postombudet gav dig.

Visst sparade du det?

Jag har två gånger returnerat paket med retursedel men reagerat på att jag inte fått kvitto eller någonting. Har de gjort fel eller måste jag beställa en annan tjänst för att få kvitto?

Jag har två gånger returnerat paket med retursedel men reagerat på att jag inte fått kvitto eller någonting. Har de gjort fel eller måste jag beställa en annan tjänst för att få kvitto?

jag begär alltid kvitto om de scannar in streckkoden, oavsett vad det är för "paket". Många tycker att stora brev är paket men det är en annan sorts försändelse som inte brukar vara spårbara. (I alla fall inte förr)

---

---

Det är superviktigt om det är mer värdesaker så ska man skicka det som värde/rek, altså spårbarhet..endast då kan man kräva ersättning från posten för försändelser som kommer bort. Hanteringen är säkrare i postgången och är det då dyrare grejer kan det vara klokt om man någonsin vill kunna ta del av någon ersättning

Tyvärr gör många så..skickar dyra saker med posten i ett vanligt brev eller kartong..men då kan det vara totalt omöjligt att spåra också :(

Nåt som är mycket vanligt när saker "kommer bort" eller fördröjs är att returadresser eller andra uppgifter faktiskt trillar bort eller förstörs/är oläsliga, i vissa fall är embalage trasigt och innehållet på vift..och då ska det till nån som ska ta reda på vars allt ska mm..vilket kan ta sin tid, om det ens går för det finns såna fall också.

Ömtåliga saker ska inte heller skickas som vanligt brev eller paket..det finns stor risk att sakerna går sönder

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 316
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka