Resultat vid ägglossningstest

Golden_Heart

Trådstartare
Är det vanligt att man kan få positivt resultat i flera dagar? :confused:
Hur många dagar testade ni positivt vid käkande av pergotime.

Bakgrund:
  • Svårt att få barn
  • "skjuter" lösskott mest gällande ägglosning.
  • Oregelbunden lutefas.
  • Käkar pergotime.

Brukar inte tramsa med stickor, men läkaren hade ingen tid så den här gången blev det tvunget men hade tänkt att börja med det. Började testa dag 10 och redan då positivt. Vissa dagar starkare än andra.

Välkommen in i tråden :bow:

Sv: Resultat vid ägglossningstest

Jag har inte medecinerat men man har förhöjd halt av LH hormon fyra-fem dagar innan ägget släpper samt 1-2 dgr efter.
Jag får svagare streck dagarna innan och väldigt tydligt när det är högaktuellt.

om du har en smartphone så kan du ladda ned "menskoll" då ser du dagarna innan ÄL är markerade som "fertil".

man kan ju bli gravid om man har sex dagarna före och efter själva ÄL. När ägget väl släppt har man ju ganska kort tid på sig...

På 1177.se står det massor om det här. :laugh:

Har ingen smartphone!
Då jag har oregelbunden lutefas så går inte det.... jag kan ha en lutefas allt från 22 dagar till 6 dagar

Lutefasen är den period mellan ägglossning och nästa mens
Normalt brukar den vara 14 dagar, men annars är den (9)10-16 dagar
Men det är olika, förutom på vissa som har problem med sin cykel när ägglossningen inträffar lite hur som helst.

använd digitalt ägglossningstest så slipper du analysera. Dyrare men visar bara positivt NÄR du ägglossar. Stickorna visar väl förhöjd LH hela tiden men det är bara när det är som starkast du ägglossar.

Jag tror jag föredrar stickorna då. Då jag måste testa så oerhört många dagar!
Prövat digitalt någon gång men var inte nöjd då!
Men tack ändå för tipset! :bow:

Problemet är löst. Efter ett veckas starka positiva svar så är det nu negativt. Nu är det bara att hoppas på det bästa! :p

Håller tummarna för dig! Lycka till! :bow:

Ursäkta? Vet du hur mycket de digitala kostar?
Om man ska köra massor av gånger är det ju bättre med fertilitetsmonitor men de är ju svindyra! :eek:

Nu vet jag ju inte varför du tar pergotime alltså om du har exempelvis fått diagnos pcos. Jag har pcos och fått svar av läkare att ägglossningstest vid pcos är helt otillförlitliga...jag kunde ha positivt i över en vecka UTAN ägglossning.

Följs du inte med ultraljud och progesteronprov om du tar pergotime? Just för du ska ha en vettig chans att veta om du verkligen får ägglossning av tabletterna.

/Madde

De har ju varit lite lustiga med att följa upp mig. Har käkat pergotime i ett år, men har bara följts upp sedan årskiftet.
Den här gången hade de ingen passande tid etc innan de stängde för sommaren.
Något progesteronprov har de aldrig tagit på mig!
Däremot upptäckte de vid andra ultraljudet under våren att jag behöver dubbeldos. Svaren har varit olika stark plus att jag haft kraftiga menssmärtor, så det är bara att hoppas att det blir en vinter/ vår skrutt. Eftersom jag inte vet hur många ägg som lossnat så lovade de mig ett extra ultraljud efter sommaren. Vi får se i juli ifall nästa mens kommer eller inte! :p
Tack att du svarade! Vi får som helst hoppas på det bästa.
Som sagt har varit en del strul!

Jag fattar inte ägglossningstesterna alls. Testade mig när jag skulle(dag 11) i två menscykler det visade aldrig positivt, sen blev jag gravid och behövde inte testa mer.
Hade nog aldrig använt stickor om det inte vore för att jag har diabetes typ 1 och är tvungen att kontrollera när jag blev gravid och själva graviditeten väldigt noga.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·
D
Övr. Barn Min sambo och jag har bestämt oss för att äntligen skaffa barn och båda älskar barn, men hos mig finns det svårigheter som Cystor på...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: DancingFox
·
Hästvård Nu vill jag berätta, denna fruktansvärda tid som jag gått igenom sedan november har börjat få sitt slut och börjat på ngt nytt! min...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka