Resultat Nationals här

Sv: Resultat Nationals här

Jag var med :)
Jag fick Silver i Amateur Western Horsemanship.
Silver i Senior Trail
Guld i Senior Western Riding
Guld i Amateur Trail
Guld i Amateur Western Riding + Silver på mammas häst i samma klass.
Sen dubbelvann jag Hunter Hack (för få anmälda för SM klass)
och Dubbelvann Amateur Cutting (för få anmälda för SM klass)
och så var jag 5+9 I Amateur Hunter Under Saddle
och 2+5 I Amateur Hunt Seat Equitation, den dommaren som hade mig som femma var tillfälligt sinnesförvillad vad jag vet, ingen fattade nånting...
Missade min första Halter Start (Open)
och vann (men var ensam) i Performance Stallions Halter Amateur, och blev dessutom Reserve Champion Stallion i Amateur.

Ganska bra helg med andra ord skulle jag vilja säga :)

Jag var där i lördags med en kompis å oj, vad stora klasser det var. Skitkul.En dle av er har jag räknat ut vilka det är. ganska säker på att jag såg Sidekick å Emili vet jag att jag såg. Vkenhäst du har. Wow.
Såg oxå att alla resultaten låg ute på Stallmaggans hemsida nu. Om Sidekick är dne jag tror, så hade hon en jättebra helg. Grattis!
Jackpot

Ja så nu blir nästa tävling stora skedvi,fast jag håller mig på D nivå på lördan.Man kan väl kanske inte hoppa upp på C om man inte skrapat ihop poäng??,med tanke på uppklassnings systemet.

Beror på vad som snges i proppen....Annars har det varit ok att rida på olika nivåer olika tävlingsdagar. Dessutom går väl C som KM? Då får du ju vara med iallafall, där räknas ju inte uppklassningen:idea:.

Blir inte riktigt klok på vem du är:confused:

Ja så nu blir nästa tävling stora skedvi,fast jag håller mig på D nivå på lördan.Man kan väl kanske inte hoppa upp på C om man inte skrapat ihop poäng??,med tanke på uppklassnings systemet.

du kan rida B så fort du vill om du skulle viljadet, det är ingen begränsning uppåt.

jag tävlar D-C på samma tävling, vet flera som tävlar D-C-B också...

Fast du får ju inte rida samma gren på olika nivåer, inte under samma tävlingsdag!

Som Tender skrev så får du ju välja vilken nivå du vill börja på. Så länge du inte fått 30 p i en klass (per ekipage) så får du starta på vilken nivå du vill som ligger under, om jag fattat det hela rätt.

Fast du får ju inte rida samma gren på olika nivåer, inte under samma tävlingsdag!

jo det får du!

det har jag gjort flera gånger detta år, och många andra av mina vänner. :D
här är det typ "standard" att rida tex C-D eller C-B av samma gren på tävlingarna...

Jag var med :)
Jag fick Silver i Amateur Western Horsemanship.
Silver i Senior Trail
Guld i Senior Western Riding
Guld i Amateur Trail
Guld i Amateur Western Riding + Silver på mammas häst i samma klass.
Sen dubbelvann jag Hunter Hack (för få anmälda för SM klass)
och Dubbelvann Amateur Cutting (för få anmälda för SM klass)
och så var jag 5+9 I Amateur Hunter Under Saddle
och 2+5 I Amateur Hunt Seat Equitation, den dommaren som hade mig som femma var tillfälligt sinnesförvillad vad jag vet, ingen fattade nånting...
Missade min första Halter Start (Open)
och vann (men var ensam) i Performance Stallions Halter Amateur, och blev dessutom Reserve Champion Stallion i Amateur.

Ganska bra helg med andra ord skulle jag vilja säga :)
Jesus vicket team ni är, stort grattis från hela familjen, kram på dig:love:

jo det får du!

det har jag gjort flera gånger detta år, och många andra av mina vänner. :D
här är det typ "standard" att rida tex C-D eller C-B av samma gren på tävlingarna...

Beror på att reglerna varit så luddiga, det var inte avsikten och kommer förhoppningsvis att styras upp bättre till nästa år...

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 308
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Vi håller på att borra en ny brunn och nu har arbetet avstannat och de har gått på semester utan att säga något. Borrningen är färdig...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka