Jag flog till Split i Kroatien i slutet pa April pa en san dar "jag maste komma ivag fran allt" resa.
Da vart det valdigt varmt, typ 30 grader varje dag, sa kanske ar det strosa vanligt i februari for en svensk.
Valdigt trevlig liten stad fina gamla byggnader (inklusive en 1500 ar gammal sarkofag!) med mycket intressant historia (rekommenderar en guidad fotvandring), bra vin och mat (nara till italien..) och kanske kan man till och med ta sig ut till nagon o pa de stora batarna om man vill ha en dagsutflykt. Staden ar nog precis stor nog for att underhalla sig 3-4 dagar - jag var dar Sondag-Torsdag, men da det var badvader spenderade jag ju en del tid bara nere vid vattnet.

Hade inga problem att klara mig med bara engelska, hyrde billigt boende via airbnb.
Kroatien verkar väldigt vackert, dit skulle jag absolut vilja åka men då tror jag också att jag skulle vilja vara där lite längre och med badvänlig temperatur. 😊

Jag hade gärna åkt till Lissabon i ditt fall. Jag har inte varit där (mer än på flygplatsen - som för övrigt ligger jättenära stan). Jag har hört flera säga att det är både en vacker och trevlig stad just att bara vara i. Min upplevelse (dock annat område av Portugal) är att portugiserna är ganska bra på engelska eller iaf vill förstå och göra sig förstådda så det bör inte vara några problem.

Montenegro såg väldigt intressant ut.
Har du tips på vart nånstans i Montenegro?
Är det lätt att förstå och göra sig förstådd där?
Det är helt fantastiskt. Jag har rest ganska mycket men det är absolut nummer 1 på min lista.
Det beror lite på vad du vill göra. Jag föredrar Kotor (andra föredrar Budva, jag tycker det är hemskt men då är det i högsäsong så det kan ju vara bättre i lågsäsong). Det kan vara kallt så om du kan, försök skjuta lite på det längre mot våren.

Malta kan också vara lite kyligt men otroligt lätt att resa i. De pratar ju engelska också.

Sevilla (Spanien) är en mkt trevlig stad med mkt historia och god mat. Nu är jag inte så objektiv möjligen då jag studerade där i 6 månader för 10 år sedan. Det enda problemet är väl språket, engelskan är sisådär i staden, åtminstone var den det för drygt 10 år sedan men det går absolut!
Håller med. Kom just hem från en Spanientripp där Sevilla ingick. Tycker nog man klarar sig hyfsat med Engelska.

Bifogade filer

• 20181018_193711.webp
    20181018_193711.webp
    146,9 KB · Visningar: 7

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 585
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning