SkorpSmulan

Trådstartare
Jag skulle vilja åka någonstans till våren, kanske februari, och vill ha lite tips från folk som är mer vana resenärer än vad jag är.

Jag tänker mig en kort trip på ca 3-4 dagar så inte så lång flygresa.
Jag kommer att åka ensam.
Jag önskar att det ska vara billigt att äta och gärna bo.
Jag vill kunna göra mig förstådd på knackig engelska och helst lätt att förstå skyltar och så.(Hade väldigt gärna åkt till Italien men tidigare erfarenhet säger mig att det går bort pga detta.)
Jag tänker mig att jag jag mest ska strosa runt och titta på omgivningen och typ sitta i nån park och så. Jag har inga speciella önskemål på vad jag vill se eller göra, stillsamt miljöombyte, kanske fina byggnader eller fin natur.
Inget partyställe och helst inte så hög puls. Gärna mindre stad alternativt lantligt men inte för långt eller för svårt att ta sig från en flygplats.

Fast Island i februari är ju inte direkt strosa runt och njuta och sitta på en parkbänk. Det är blåsigt, snöigt, kallt och kan pga väder och vind vara svårt att ta sig till de fina naturställena. Till och med delar av väg 1 kan bli avstängd på vintern (har två vänner som var där i februari, flera av deras planerade dagsutflykter blev inställda pga att myndigheterna avrådde från att köra på delar av väg 1, den blev rödflaggad).

Fast Island i februari är ju inte direkt strosa runt och njuta och sitta på en parkbänk. Det är blåsigt, snöigt, kallt och kan pga väder och vind vara svårt att ta sig till de fina naturställena. Till och med delar av väg 1 kan bli avstängd på vintern (har två vänner som var där i februari, flera av deras planerade dagsutflykter blev inställda pga att myndigheterna avrådde från att köra på delar av väg 1, den blev rödflaggad).

Då kan jag lika gärna stanna hemma och vara insnöad :D

Nej Island är säkert fantastiskt men det är nog inte riktigt vad jag tänker mig för den här lilla trippen.

Sevilla (Spanien) är en mkt trevlig stad med mkt historia och god mat. Nu är jag inte så objektiv möjligen då jag studerade där i 6 månader för 10 år sedan. Det enda problemet är väl språket, engelskan är sisådär i staden, åtminstone var den det för drygt 10 år sedan men det går absolut!

Jag skulle vilja åka någonstans till våren, kanske februari, och vill ha lite tips från folk som är mer vana resenärer än vad jag är.

Jag tänker mig en kort trip på ca 3-4 dagar så inte så lång flygresa.
Jag kommer att åka ensam.
Jag önskar att det ska vara billigt att äta och gärna bo.
Jag vill kunna göra mig förstådd på knackig engelska och helst lätt att förstå skyltar och så.(Hade väldigt gärna åkt till Italien men tidigare erfarenhet säger mig att det går bort pga detta.)
Jag tänker mig att jag jag mest ska strosa runt och titta på omgivningen och typ sitta i nån park och så. Jag har inga speciella önskemål på vad jag vill se eller göra, stillsamt miljöombyte, kanske fina byggnader eller fin natur.
Inget partyställe och helst inte så hög puls. Gärna mindre stad alternativt lantligt men inte för långt eller för svårt att ta sig från en flygplats.
Budapest är väldigt trevligt och prisvärt. Osäker dock på parkbänk i feb, känns inte som så många platser i Europa som klarar det om man inte har tur, i vart fall inte med kort flygresa. Med lite längre flygresa så kanske södra Spanien kan funka? Alicante är prisvärt och finns många billiga flyglinjer till.

Jag flog till Split i Kroatien i slutet pa April pa en san dar "jag maste komma ivag fran allt" resa.
Da vart det valdigt varmt, typ 30 grader varje dag, sa kanske ar det strosa vanligt i februari for en svensk.
Valdigt trevlig liten stad fina gamla byggnader (inklusive en 1500 ar gammal sarkofag!) med mycket intressant historia (rekommenderar en guidad fotvandring), bra vin och mat (nara till italien..) och kanske kan man till och med ta sig ut till nagon o pa de stora batarna om man vill ha en dagsutflykt. Staden ar nog precis stor nog for att underhalla sig 3-4 dagar - jag var dar Sondag-Torsdag, men da det var badvader spenderade jag ju en del tid bara nere vid vattnet.

Hade inga problem att klara mig med bara engelska, hyrde billigt boende via airbnb.

Jag har varit där i januari, vi hade trevligt :)

Sevilla (Spanien) är en mkt trevlig stad med mkt historia och god mat. Nu är jag inte så objektiv möjligen då jag studerade där i 6 månader för 10 år sedan. Det enda problemet är väl språket, engelskan är sisådär i staden, åtminstone var den det för drygt 10 år sedan men det går absolut!
Tack så mycket ska kolla upp det.
Språkförbistringar brukar alltid lösa sig på ena eller andra sättet, min tanke var mest att det ska vara så enkelt som möjligt.

Budapest är väldigt trevligt och prisvärt. Osäker dock på parkbänk i feb, känns inte som så många platser i Europa som klarar det om man inte har tur, i vart fall inte med kort flygresa. Med lite längre flygresa så kanske södra Spanien kan funka? Alicante är prisvärt och finns många billiga flyglinjer till.
Jag tänker mig nog troligen åka mars april mest för att det ska få en chans att hinna bli lite vår och möjlighet att just sitta ute och så.
Men jag kan tänka mig att sitta inne på något mysigt café också alternativt gå på museum ifall vädret inte är lagom för uteflanerande.

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 585
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning