Restips mottages tacksamt!

Mariaauto

Trådstartare
Jag tänkte bjuda mina föräldrar o bror på en resa, men kan inte komma på vart.. Men har iaf önskemål!

Mina och mina föräldrars önskemål (de vet inte om resan än, men jag tror jag vet vad de vill )
- sol o bad e prio, men man måste kunna ta dig nånstans, till nån by eller lite shopping ..
- jag gillar lagom stora äventyr, som att guppa på en katamaran o kolla efter delfiner.
- grönska, jag älskar tropiska klimat, eftersom jag gillar att fota får det gärna vara slående vackert, även utanför hotelområdet...
- jag älskar lokala saker, som att köpa närproducerad olivolja osv.
-maten och vinet (vinet e nog fan viktigare) ska vara bra.
Tyvärr är jag inte så jätteberest.. Men har spanat in Azorerna! Det verkar stämma in på allt.
Vi ska vara borta ca en vecka, gärna all inclusive o då ca 10000kr per person, nån kr mer om det är riktigt bra. Helst inte 4-stjärniga hotel
Alla tips mottages VARMT!

Jag hade kommit ungefär halvvägs igenom ditt inlägg när jag tänkte "Azorerna låter som att det skulle passa perfekt!". Ungefär två meningar senare nämnde du att ni redan var lite inne på det :D

Jag tror absolut att det skulle vara något för er, det är en fantastiskt vacker liten ögrupp med massor av natur och annat att utforska! Jag var bland annat på val&delfinsafari ute till havs, uppe på en halvdagsvandring vid Tvillingsjöarna, på uteritt bland bergen, på en kvällsaktivitet som hette "Smaka på Azorerna" samt på en annan kvällsaktivitet då vi åkte ut till en hästgård och åt middag i restaurangen medan de hade show med sina Lippizanerhästar i paddocken precis framför oss. Lite spanska ridskolan-vibbar där!

Det enda som kan bli lite körigt är priset; ca 10 000 per person kan nog bli lite tight tror jag... Jag åkte dit med Solresor i augusti 2011 och tror att enbart flyget gick på runt 5000 kr. Sedan bodde jag hos min vän som jobbade där, så hotellpriser har jag inte jättebra koll på, men generellt fanns där mest stora hotell med till synes ganska hög standard. Det är ju även mest (enbart?) charterresor dit, men det kanske å andra sidan kan hjälpa till att driva ner priserna lite? Jag vet inte riktigt, men det är helt klart värt för er att undersöka tycker jag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka