R
Raderad medlem 6459
Jag behöver superbra tips för en resa i oktober. Hilfe please!
Av olika skäl kan det hända att min redan planerade resa (Iran) måste skjutas på till framtiden, förmodligen nästa år. Om det blir så, så vill jag ha en backupresa planerad och för det behöver jag er hjälp! Jag kan tänka mig att åka typ vartsomhelst i världen vilket gör det svårt att bestämma sig .
Krav/spec:
Av olika skäl kan det hända att min redan planerade resa (Iran) måste skjutas på till framtiden, förmodligen nästa år. Om det blir så, så vill jag ha en backupresa planerad och för det behöver jag er hjälp! Jag kan tänka mig att åka typ vartsomhelst i världen vilket gör det svårt att bestämma sig .
Krav/spec:
- Resan kommer genomföras de två första veckorna i oktober.
- Jag vill se nåt NYTT. Nåt helt nytt, miljömässigt och öh känslomässigt. Så därför går Afrika helt bort. Madeira är inte heller ett alternativ, jag vill inte åka till Thailand och inte typ Kanarieöarna.
- Det måste vara ett resmål som funkar för endast två veckor utomlands, dvs inte tips i stil med "egentligen behöver man en månad men...".
- Schysst väder. Det gör mig ingenting om det regnar en del men det ska inte vara kallt och ruggigt. Jag vill ha minimum 25 grader varmt.
- Bali! Jag har läst att det är lågsäsong och en del regn i oktober men att det inte ska regna hela tiden och vara varmt och skönt. Det ser så vackert och fantastiskt ut och lågsäsong och lugn lockar verkligen. Frågetecken: För långt bort för två veckor? Svårt att hitta en lugn och fin plats som inte är superexploaterad?
- Sri Lanka. Ser helt effing otroligt ut när jag googlar. Men vart ska man nånstans där? Jag vet ingenting om Sri Lanka.