Restaurang Stockholm

Sleepan

Trådstartare
Jag, mamma och syrran ska gå på musikal på Oscarsteatern i slutet av oktober och är på jakt efter en bra restaurang. Vi kommer bo på Amaranten så antingen nära hotellet eller Oscarsteatern vore bra, även om vi såklart kan ta oss en liten bit också.

Äter det mesta, men vill inte ha en ren köttrestaurang (om det inte är ett burgarställe - det funkar). Maxpris för varmrätt skulle jag säga runt 250 kr.

Några förslag?

Jag var i sthlm i helgen, vi åt på Esperanza på Drottninggatan (ser ut att ligga nära oscarsteatern). Mycket trevlig italiensk restaurang, med bland annat egenproducerat vin och olivolja. Oerhört engagerad hovmästare/ägare av restaurangen. De flesta varmrätter låg lite högre i pris än 250 kr, men de hade flera pastarätter och risotto som låg under/runt 250. Alla tre i sällskapet var nöjda :)

Makai på Surbrunnsgatan (ligger vid Odenplan), Hawaiinskt ställe, fantastiskt god mat och väldigt rimliga priser.

Är ni sugna på italienskt så rekomenderar jag Kol och kox framför Esperanza, tycker personligen att både mat, pris och service är bättre på där, ligger vid Hötorget

Jag, mamma och syrran ska gå på musikal på Oscarsteatern i slutet av oktober och är på jakt efter en bra restaurang. Vi kommer bo på Amaranten så antingen nära hotellet eller Oscarsteatern vore bra, även om vi såklart kan ta oss en liten bit också.

Äter det mesta, men vill inte ha en ren köttrestaurang (om det inte är ett burgarställe - det funkar). Maxpris för varmrätt skulle jag säga runt 250 kr.

Några förslag?

Mäster Anders är ett stenkast från ert hotell. Trevlig kvarterskrog!
Annars är Portal på St Eriksplan mysigt också (men lite dyrare), en plus för att Apropos coctailbar ligger precis bredvid och är mycket bra! Även Erlands cafe ligger ett stenkast bort.

Mäster Anders är ett stenkast från ert hotell. Trevlig kvarterskrog!
Annars är Portal på St Eriksplan mysigt också (men lite dyrare), en plus för att Apropos coctailbar ligger precis bredvid och är mycket bra! Även Erlands cafe ligger ett stenkast bort.

Toppen, tack! Ska kolla upp allihop! Gör inget om det är lite dyrare :)

Restaurang Underbar är fantastisk, men boka! Drottninggatan 101
Paganini är jättebra! Västerlånggatan 75
Restaurang Noodle house! fantastisk Anka! Götgatan 62 Boka!
Hosteria Tre Santi! Blekingegatan 32, DEn bästa av bästa! om man frågar mig men för guds skull boka tidigt!

Restaurang Underbar är fantastisk, men boka! Drottninggatan 101
Paganini är jättebra! Västerlånggatan 75
Restaurang Noodle house! fantastisk Anka! Götgatan 62 Boka!
Hosteria Tre Santi! Blekingegatan 32, DEn bästa av bästa! om man frågar mig men för guds skull boka tidigt!

Bokade faktiskt restaurang Underbar redan i förra veckan efter att ha läst gott om den, så kul att den rekommenderas även här! :D

Liknande trådar

Mat Ska snart upp till Stockholm för en jobbgrej och ska bo på hotell Birger Jarl. Är helt lost inom restaurangvärlden i Stockholm så nu...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: Mineur
·
Tjatter Jag vill bjuda dottern, 17, på middag på en riktigt trevlig restaurang i Stockholm i Juli. Då menar jag inte en där man måste klä upp...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 003
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar