• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Trotting_horse
  • Startdatum Startdatum
T

Trotting_horse

Hej!
Inte för att jag har en pålle som brukar resa sig när man kör men ändå, man är väl bara lite nyfiken.. Hur fäster man en resgjord? och vad ger den för effekt? eller ja... så mycket som att hästen inte reser sig fattar ju jag med, men vad beror det på?? antagligen så är man väl helt borta men men.. :d //Kia

Sv: Resgjord?

du fäster den som en slaggjord fast under magen istället, se bara till att den inte kan glida bak till ljumskarna( för så kanske du behöver en slaggjord också :angel: ) ca 20 cm framför ljumskarna skall den sitta och den skall ha kontakt med huden.

martha skrev:
du fäster den som en slaggjord fast under magen istället, se bara till att den inte kan glida bak till ljumskarna( för så kanske du behöver en slaggjord också :angel: ) ca 20 cm framför ljumskarna skall den sitta och den skall ha kontakt med huden.

okej... men hur kan det hindra hästen från att resa sig?? :smirk:

Trotting_horse skrev:
okej... men hur kan det hindra hästen från att resa sig?? :smirk:
Om du hittar på hur den ska sitta och sen tänker dig vad som sker om hästen reser sig, så är det ganska lätt att räkna ut hur den funkar :D

Hade vi inte nyligen en tråd i ämnet? :o

Humelibumlan skrev:
Om du hittar på hur den ska sitta och sen tänker dig vad som sker om hästen reser sig, så är det ganska lätt att räkna ut hur den funkar :D

Hade vi inte nyligen en tråd i ämnet? :o

jag vet inte... inte som jag har läst i alla fall

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
411
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka