Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, var i Borovets i Bulgarien, dock snart 10 år sen. Men det var trevligt!Nu när både Balkan och skidsemester nämnts på samma sida måste jag fråga om det är någon som varit och åkt skidor i Östeuropa? I typ Slovenien, Bulgarien eller så? Vi lite sugna på något sådant, men det blir nog inte förrän framåt nästa år.
Häromdagen insåg jag till min förskräckta förvåning att jag inte har varit på Balkan!
I tidernas morgon åkte jag tåg genom dåvarande Jugoslavien. Det är allt.
Hur gör man på Balkan och var gör man det?
Resan går till en stad som är lika stor under jord? (Akvedukter, avlopp, katakomber) spelar ni PoGo så är det stort där och kan anspelas påLedtrådar -Överraskningsresa till ROM!
Legat sjuk en vecka och NU kom jag på att det är min o sambons 20-årsdag i morgon (år som par)
Min present är ju en weekend i Rom men tänkte hålla det hemligt tills avresan i... April!
Men tänkte väl knåpa ihop ett kort och då kanske lägga till en ledtråd.... Ngt som är tillräckligt svårt att han ej kan googla svaret rätt av, men som senare blir ett "jahaaaa det var DET du menade"
Dessutom har jag ej fått svar på ledighetsansökan än haha.
Så ledtrådar på Rom, Italien eller fotboll (tänkte se Lazio-Sampdoria när vi är där om allt klaffar).
Help![]()
Jag och sambon ska öluffa bland grekiska öar i juni! Vi föredrar ställen som inte skriker "turism" och som är mer genuint, någon som har bra tips på öar man inte får missa?![]()
Flyger ni till och från Aten och hur många dagar har ni på er?
Flyger ni till Aten har ni västra Kykladerna med t ex Sifnos, Folegandros och Milos, alla tre speciella öar.Vi har inte riktigt bestämt det än, men vi kommer flyga till en plats och lämna från en annan troligtvis.Vi kommer luffa bland Kykladerna, det glömde jag skriva! Restid, minst 14 dagar.
Jag hade tänkt tipsa om Kykladerna, men det hade ni ju redan bestämt mig för.Vi har inte riktigt bestämt det än, men vi kommer flyga till en plats och lämna från en annan troligtvis.Vi kommer luffa bland Kykladerna, det glömde jag skriva! Restid, minst 14 dagar.
Flyger ni till Aten har ni västra Kykladerna med t ex Sifnos, Folegandros och Milos, alla tre speciella öar.
Flyger ni till Santorini kan ni välja mellan de västra och de östra: Naxos, Amorgos och Småkykladerna (Iraklia, Koufonissi, Schinoussa och möjligen Donoussa)
Jag skulle inte ta mer än tre öar på 14 dagar.
Alltså jag är extrem. Jag stannar 2-4 veckor på varje ställe, gör inga regelrätta luffar längre. Men om jag gjorde det skulle jag ta max tre öar på två veckor. Det blir för kort tid på varje ställe annars, och för mycket packa upp och packa ner.Småkykladerna lockar! Men varför inte mer än tre öar?
Alltså jag är extrem. Jag stannar 2-4 veckor på varje ställe, gör inga regelrätta luffar längre. Men om jag gjorde det skulle jag ta max tre öar på två veckor. Det blir för kort tid på varje ställe annars, och för mycket packa upp och packa ner.
Småkykladerna är fina. Mest svenskar finner du på Koufonissi. Åker du efter skolans slut i juni riskerar du lite fritidsgård. Många kombinerar t ex Naxos-Amorgos-Koufonissi. Amorgos är en av mina favoriter, har även varit en del på Koufonissi men slutade när de började bygga för mycket hotell. Jag tycker att den är överexploaterad, många andra älskar den fortfarande. Naxos gillar jag inte alls men där har jag säkert fel, den är jättemångas favorit.
Ja men då kan de passa jättebra! Ihop med Amorgos.Ah, okej. Vi reser ganska lätt när vi åker runt, och är vana vid ett ganska snabbt flöde. Har nog inte tänkt spendera mer än 2-3 dagar på varje ställe, just därför lockar småkykladerna extra mycket.