Reservdelar

P

Pip

Tittar in en stund här på western för att se om ni kan hjälpa mig :idea:.
Var kan jag få tag på "skruvfästen", eller vad det nu heter, till ett westernträns? Håller på att gå igenom ridklubbens westernsaker och saknar nu ett fäste.

Sv: Reservdelar

Finns att köpa hos de flesta butiker som säljer westernsaker.

Tittar in en stund här på western för att se om ni kan hjälpa mig :idea:.
Var kan jag få tag på "skruvfästen", eller vad det nu heter, till ett westernträns? Håller på att gå igenom ridklubbens westernsaker och saknar nu ett fäste.

Skruvarna du nämner kallas Chicago screws och de finns bl.a. på en av nätbutikerna som har ett namn som börjar med Lil ... (jag är inte säker på om man får skriva ut namnet men du kan säkert hitta åt det om du söker). Kom ihåg att sätta på lite nagellack eller något annat kletigt innan du skruvar ihop dem så att de inte lossnar.

PS Det finns två längder på dem så se till att du antingen får rätt längd eller köp ett gäng av båda sorterna.

Tack! Jag visste väl att jag hade hört ett annat namn på dom små rackarna! :D
När jag nu ändå är i frågartagen; hur vet man vilken storlek det kan vara på westernsadlarna om det inte går att hitta på själva sadeln?

Det ska gå att mäta, vet inte mellan vilka punkter dock men googla så kanske du hittar nåt.
Om det är en sadel av känt märke går det att emaila serienumret till tillverkaren och fråga, eller kika på hemsidan. Tex Crates har en järrebra sida med massa info om alla deras sadlar.

på mitt träns så lossnade chicagoskruvarna, så på hemmatränset har jag en vanlig skruv med mutter längst ut, kanske inte så snyggt, men väldigt hållbart :D

på mitt träns så lossnade chicagoskruvarna, så på hemmatränset har jag en vanlig skruv med mutter längst ut, kanske inte så snyggt, men väldigt hållbart :D

Jag med. Undrar om det är ett stort problem. Inte så kul om man är på träning eller tävling och tappar de där....

Tack! Jag visste väl att jag hade hört ett annat namn på dom små rackarna! :D
När jag nu ändå är i frågartagen; hur vet man vilken storlek det kan vara på westernsadlarna om det inte går att hitta på själva sadeln?

Du mäter från framvalvets insida (mot sätet) till sömmen på bakvalvet,

Jag med. Undrar om det är ett stort problem. Inte så kul om man är på träning eller tävling och tappar de där....

hästen kom lös (för jag hade trasslat in mig i staketet) och trampade på tyglarna och "tjoff" så rök skruvarna. hästen och tränset blev oskadda iaf :D

Som sagt, för att inte skruvarna ska lossna sätter man på en droppe nagellack eller lim. Det går att öppna dem igen med verktyg men de skakar inte loss av sig själv då.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 344
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Anläggning Vilken kamera i stall kan ni rekommendera? Den ska gå på simkort 4G och en ska kunna se feeden i sin mobil. Ska få in kundhäst på...
Svar
6
· Visningar
1 110
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 954
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka