Resa till värmen första veckan i juni?

Fibusen

Trådstartare
Jag och en av mina bästa vänner tänkte starta upp sommaren utomlands. Vi tänkte oss först Bulgarien, men efter att ha hört runt lite bland vänner och bekanta så verkar värmen inte ha kommit dit riktigt än då, och havet är iskallt...

Vi letar efter VÄRME! Vi vill sola och bada hela veckan, är ej intresserade utav aktiviteter eller upptäcktsfärder, utan vi vill bara ligga på stranden och prata strunt och ha absolut noll saker inplanerade!

Nån kväll vill vi ut och parta, lite lagomt, ej något större, helt galet ställe, men endå något mer än en liten restaurang/hotellets bar.

Vi har pratat om all inclusive för att slippa tänka på hur mycket pengar vi behöver ha med, då har vi maten klar, och alla slantar utöver det kan spenderas på nöjen/shopping. Vi har sagt gärna under 6000kr, men kan sträcka oss till 7000kr om det är krisar, det viktigaste är att det är garanterat sol och varmt! Vi ser hellre ett billigare hotell än en dyrare då vi båda lever ensamma och jobbar inom vårdyrket, så vi har inget jätteöverskott, men hur pass billigt törs man ta om man ska ha all inclusive? Vi vill ju verkligen inte bli sjuka av maten!

Vart ska vi börja kika? Hotell att rekomendera? Vad ska vi undvika?
 
Har varit både i Turkiet (känns kanske inte så kul nu) och Kreta och Rhodos så tidigt. Det har varit lagomt varmt för mig som inte vill ha supervarmt.
 
Jag och en av mina bästa vänner tänkte starta upp sommaren utomlands. Vi tänkte oss först Bulgarien, men efter att ha hört runt lite bland vänner och bekanta så verkar värmen inte ha kommit dit riktigt än då, och havet är iskallt...

Vi letar efter VÄRME! Vi vill sola och bada hela veckan, är ej intresserade utav aktiviteter eller upptäcktsfärder, utan vi vill bara ligga på stranden och prata strunt och ha absolut noll saker inplanerade!

Nån kväll vill vi ut och parta, lite lagomt, ej något större, helt galet ställe, men endå något mer än en liten restaurang/hotellets bar.

Vi har pratat om all inclusive för att slippa tänka på hur mycket pengar vi behöver ha med, då har vi maten klar, och alla slantar utöver det kan spenderas på nöjen/shopping. Vi har sagt gärna under 6000kr, men kan sträcka oss till 7000kr om det är krisar, det viktigaste är att det är garanterat sol och varmt! Vi ser hellre ett billigare hotell än en dyrare då vi båda lever ensamma och jobbar inom vårdyrket, så vi har inget jätteöverskott, men hur pass billigt törs man ta om man ska ha all inclusive? Vi vill ju verkligen inte bli sjuka av maten!

Vart ska vi börja kika? Hotell att rekomendera? Vad ska vi undvika?

Jag som inte tycker det är varmt förrän temperaturen överstiger 25+ skulle säga att ni måste längre söderut än medelhavet för att få varmt vatten. Kanarieöarna kanske, om man vill köra budget. Kap Verde kan vara värt att kolla på också. För resor under 7000 skulle jag inte välja all inclusive. För stor risk för slabbig mat.
 
Har varit både i Turkiet (känns kanske inte så kul nu) och Kreta och Rhodos så tidigt. Det har varit lagomt varmt för mig som inte vill ha supervarmt.

Turkiet är tyvär bortvalt pga oroligheterna, annars hade det absolut vara ett alternativ.
 
Jag kan inte riktigt hålla med. Tycker det är rejält varmt i södra europa i juni... April visst då är det lite kallt. Men juni är lätt 25 grader. Ofta mer. Sen är vattnet inte så varmt som senare på året. Men värmebölja är det absolut från maj och framåt.
 
Jag och en av mina bästa vänner tänkte starta upp sommaren utomlands. Vi tänkte oss först Bulgarien, men efter att ha hört runt lite bland vänner och bekanta så verkar värmen inte ha kommit dit riktigt än då, och havet är iskallt...

Vi letar efter VÄRME! Vi vill sola och bada hela veckan, är ej intresserade utav aktiviteter eller upptäcktsfärder, utan vi vill bara ligga på stranden och prata strunt och ha absolut noll saker inplanerade!

Nån kväll vill vi ut och parta, lite lagomt, ej något större, helt galet ställe, men endå något mer än en liten restaurang/hotellets bar.

Vi har pratat om all inclusive för att slippa tänka på hur mycket pengar vi behöver ha med, då har vi maten klar, och alla slantar utöver det kan spenderas på nöjen/shopping. Vi har sagt gärna under 6000kr, men kan sträcka oss till 7000kr om det är krisar, det viktigaste är att det är garanterat sol och varmt! Vi ser hellre ett billigare hotell än en dyrare då vi båda lever ensamma och jobbar inom vårdyrket, så vi har inget jätteöverskott, men hur pass billigt törs man ta om man ska ha all inclusive? Vi vill ju verkligen inte bli sjuka av maten!

Vart ska vi börja kika? Hotell att rekomendera? Vad ska vi undvika?

Vi va i Nerja (costa del sol) Spanien första veckan i juni förra året.
Vi hade temperatur mellan 25-35 grader hela veckan. Havet va inte skitvarmt men gick att bada helt klart.

Bodde på hotell med halvpension, ca 20000:-/2 pers. Riu Monica heter hotellet, fantastiskt fint och alldeles på stranden. MYCKET bra mat och trevlig personal.
Går säkert att hitta billigare hotell i costa del sol området.
 
Marbella? Jättetrevligt och varmt! Allt finns utan att vara stökigt och Gibraltar på en dagsutflykts avstånd.
 
Dock är ju marbella dyrast i spanien både vad gäller mat och shopping. Rätt rejält mkt dyrare än grannstäder. La linea är en vacker mindre stad med stoor strand längs ner i spanien.
Marbella? Jättetrevligt och varmt! Allt finns utan att vara stökigt och Gibraltar på en dagsutflykts avstånd.
 
Dock är ju marbella dyrast i spanien både vad gäller mat och shopping. Rätt rejält mkt dyrare än grannstäder. La linea är en vacker mindre stad med stoor strand längs ner i spanien.
Upplevde inte alls att det var speciellt dyrt där de gånger jag varit där. Det finns både dyrt och billigt att välja på.
 
Eftersom Turkiet inte var ett alternativ som annars uppfyller era krav så skulle jag välja någon av de grekiska öarna, Cypern eller Kanarieöarna.
 
Du kan absolut komma upp i bra värme på de grekiska öarna i juni, kolla på de längst söder ut kanske, eller närmare turkiet. Älskar Samos men ej varit där i juni, men googlade till att det är 25-30 där i juni :)
 
Rhodos är varmt i juni och perfekt för bara sol och bad, det finns ändå inte så mycket att upptäcka på den lilla ön :angel:. Hotellförslag: Cosmopolitan, Mediterranean.
 
Bulgarien är inte alls så tokigt. Jag var där för ett gäng år sedan i slutet av maj och var ute i havet och dök efter musslor - och då är jag världens badkruka i normala fall. Skulle säga att det var som en vettig svensk sommar under den vecka jag var där, runt 25 och ok vattentemperaturer. Det enda man skulle kunna säga är att stränderna vi var på var aningen stenigare, men jag tror att t.ex. turistmagneten Sunny Beach är bättre. Det finns även flertalet varma källor som det byggts badanläggningar ovanpå - garanterat varmt vatten, solstolar och väldigt goda drinkar för ett bra pris.
 
Du kan absolut komma upp i bra värme på de grekiska öarna i juni, kolla på de längst söder ut kanske, eller närmare turkiet. Älskar Samos men ej varit där i juni, men googlade till att det är 25-30 där i juni :)
I början av juni ska man nog ha lite tur om det är 25-30 på Samos. Senare i månaden kan det däremot vara det.

Längre söderut, som Rhodos och Kreta, där har man större chans att det är 25. 20-22 i vattnet.
 
Sicilien eller Malta. Men hörrni, inte all inclusive :arghh: Finns absolut inga pengar att spara på det och inga kulinariska upplevelser att uppleva heller. Sätt undan de tusenlapparna på ett eget matkonto istället så behöver ni inte "oroa er för matpengarna".
 
Vi va i Nerja (costa del sol) Spanien första veckan i juni förra året.
Vi hade temperatur mellan 25-35 grader hela veckan. Havet va inte skitvarmt men gick att bada helt klart.

Bodde på hotell med halvpension, ca 20000:-/2 pers. Riu Monica heter hotellet, fantastiskt fint och alldeles på stranden. MYCKET bra mat och trevlig personal.
Går säkert att hitta billigare hotell i costa del sol området.
Nerja är jättetrevligt. Varit där tre gånger dock på hösten. Sen oktober/november. Har varit badbart då med.
 
Kanarieöarna har ju säsong året runt. Jag har varit där i andra halvan av juni och då har det varit varmt och skönt. På morgonen och lite in på förmiddagen lite molnigt som sen försvunnit innan lunch. Men, det är alltid kallt i havet. Det är ju atlanten och det blir inte lika varmt som medelhavet. Vill man ha det varmare i havet tror jag mer på Kreta eller Cypern.
 

Liknande trådar

Fritid Tyvärr så har mitt vanliga resesällskap andra planer för sommar/höst, och nu velar jag på att stanna hemma eller resa ensam. Jag vill...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 179
Senast: Sporthorse
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 941
Äldre Jag och pojkvännen har pratat om att åka iväg någonstans till hösten/vintern, men vet inte riktigt vart vi vill någonstans - så jag...
Svar
3
· Visningar
1 758
Senast: Anna
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp