Resa till Bulgarien

Nja går ju att välja bort såna hotell, vilket vi kommer göra. Bara synd att det inte står när man bokar. Tex nu bokar vi med tui, då hade det kunnat stå att det är så med avloppet för då hade vi valt annat hotell/land.

Dock säger nu två familjemedlemmar som varit i Bulgarien hyfsat nyligen på olika ställen att det gick att spola ner papper haha. Ska testa ringa hotellet imorgon och fråga.
"Går" gör det ju på de flesta ställen. Det är bara det att avloppssystemen inte är dimensionerade för att klara av trycket som blir med många turister etc och därför ska man inte spola ner papperet. Det har i regel inte med enskilda hotell att göra. Vissa hotell är bättre på att informera/sätta upp lappar om det medan andra är sämre på det.

När jag var i Bulgarien (Burgas) var det inga problem, varken på hotellet, konferenscentret vi var på eller någon av restaurangerna.

Nu har jag precis kommit hem från Spanien, där en restaurang av alla ställen vi var på hade för gammalt avlopp för att klara mycket papper. Det beror ju både på hur centralt avloppssystem fungerar, och på vilket skick byggnadens ledningar är i.

Gud jag blev typ helt förvånad, är det alltså vanligt att man inte kan spola ner toapappret utomlands?
Hyfsat vanligt i alla fall, beroende på resmål.

Lite kl*
Vi får regelbundet gäster som inte vet att man KAN spola ned papper i toan och därmed slänger i papperskorgen. Inget problem tycker jag, den har ju både påse och lock och det finns sanitetspåsar i rummen. Tycker sanitetspåse var ett jättebra förslag om man tycker det är jobbigt att slänga direkt i papperskorgen - det är ju inte skummare än att inte spola ned en blodig tampong.

I Thailand var det så. Inte överallt. På de hotellen vi bodde i kunde man spola ner papper. Men generellt är rören inte anpassade för papper. Så på restauranger mm fick man inte slänga i toan utan i papperskorg.
Om bara toan är fräsch ser jag inget konstigt med det. Man får ju anpassa sig efter omständigheterna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 747
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 433
Senast: malumbub
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 130
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka