Resa Maldiverna/Bahamas

pepp

Trådstartare
Nu har jag suttit för mycket på instagram och kollat! Men när jag nämnde Maldiverna för sambon så lät han väldigt positiv. Men hur tusan tar man sig dit med flyg från Stockholm?
Vi satt och kollade runt,men hittade bara paketresor med hotell?!

Nu satt jag ikväll och kollade instagram :D och hittade Bahamas; samma där, hur tar man sig dit?
Är det svindyrt?! Nån som rest dit?

Vi tänker oss väl mitten-slutet av Juli då jag har semester. Kan dock ändra mina semestertider så länge jag är 2 veckor innan och meddelar mitt jobb.

Till Bahamas åker man nog enklast från Miami, det finns både flyg och båt därifrån och jag tror båten tar några timmar.
Norwegian flyger direkt till Miami och det går att få riktiga kap på biljetter.
Tror nog att det går att komma undan ganska billigt med resan till Bahamas, men hur dyrt det är där vågar jag inte svara på!

Nu har jag suttit för mycket på instagram och kollat! Men när jag nämnde Maldiverna för sambon så lät han väldigt positiv. Men hur tusan tar man sig dit med flyg från Stockholm?

Nu satt jag ikväll och kollade instagram :D och hittade Bahamas; samma där, hur tar man sig dit?

Vi tänker oss väl mitten-slutet av Juli då jag har semester. Kan dock ändra mina semestertider så länge jag är 2 veckor innan och meddelar mitt jobb.
Jag var på Bahamas i början av april förra året och det var en riktig sådan där drömsemester som ser ut att vara tagen rakt ur en semesterbroschyr! :love:

Vi flög från Köpenhamn via New York; SAS Köpenhamn-New York och sedan US Airways New York-Nassau. Mycket smidigt och vi kom undan billigt, tror vi fick flyg tur och retur för knappt 8000 per person (då snickrade vi dock ihop varje flygrutt själva, flög med fyra olika bolag totalt och via Washington DC på väg hem till exempel).

På själva ön är det relativt dyrt, och framförallt är det väldigt turistigt. Nästan alla hotell är resorts där det är tänkt att man ska bo och äta alla måltider, så Nassau som stad är ganska liten och sömnig trots att det råkar vara Bahamas huvudstad. Den är dock fortfarande värd att ses, men mer än några timmar kan man inte fördriva där om du frågar mig! Lite restauranger finns dock i centrum (särskilt kring hamnen där kryssningsfartygen lägger till), men det är rätt dyrt och kan vara svårt att ta sig därifrån sent på kvällen (bussarna slutar gå kl 18 eller något i den stilen, och taxi kan bli dyrt). Jag skulle alltså absolut rekommendera att ni bokar någon form av all inclusive på hotellet, så kan ni ju ta er in till stan någon gång när ni blir trötta på det bara.

Vi bodde på ett jättebra hotell som hette Mélia Nassau Beach och det låg väldigt bra i pris också, särskilt jämfört med många av de andra monsterdyra ställen. Rekommenderar verkligen att ni kollar upp det, för det var hur lyxigt som helst trots att det var hälften så dyrt som de flesta andra ställena! Vi åkte på en snorklingsutflykt genom en av företagen som hade kontor på hotellet vilket var kanonbra, men även där fick man se upp lite med priserna då vissa företag tog dubbelt så mycket betalt som andra för i princip samma sak... Det märks att det är turistnäringen de lever på! :p

Kastar in lite bilder för att du ska bli sugen på riktigt... :D

bahamas_210_55576e6d2a6b22294e20f68d.jpg

bahamas_133_55576e6a2a6b2229860da7b1.jpg

bahamas_26_55576e68e087c35a0dc987ce.jpg

Har inte varit på ngt av ställena (men har släkt/vänner som varit det). Personlien tänker jag mig båda som vinterresmål Fördelen med sommaren kan kanske vara att det är mindre turister? När det gäller Bahamas så måste man tänka på att sommar/höst är Hurricane season. Skulle därför försöka tidigarelägga en semester dit.

Flyg till Maldiverna från Stockholm i slutet av Juli... Utresa 23/7 hem 27/8

För 15 520 för 2 personer (enbart flyg alltså)
14:15 Stockholm (ARN) - 22:30 Dubai (DXB) 02:30 Dubai (DXB) 07:40 Male (MLE)
23:00 Male (MLE) 02:00 Dubai (DXB) 08:00 Dubai (DXB) 12:30 Stockholm (ARN)
kostar 15 520 för 2 personer (enbart flyg alltså)

För 17 532 kr:
16:10 Stockholm (ARN) 23:10 Doha (DOH) 00:55 Doha (DOH) 07:40 Male (MLE)

19:20 Male (MLE) 21:55 Doha (DOH) 01:30 Doha (DOH) 06:40 Stockholm (ARN)

kolla mer på flygresor.se Skulle gärna sjävl semestra på maldiverna, har kolleger som varit där och de säger att det är bokstavligt talat svindyrt...oavsett vad man ska göra....(finns visst inte så mycket mer än att sola och snorkla att göra dock)

Har varit sugen på Maldiverna men vill åka under högsäsong vilket i mitt tycke blir dyrt. Jag känner ofta att man skulle kunna resa så mycket på andra ställen för dom pengarna. Så därav har jag blivit lite snål.

Besökte däremot Bahamas (Nassau) som en del av en resa förra året. Vi hade varit i New York, Orlando och Miami innan så vi utgick från Miami och flög över, varken dyrt eller tidskrävande. Tror vi betalde 2500 kr tur och retur Miami-Bahamas för två personer med Bahamas air. Flyg till Miami är ju enkelt att få tag i billigt idag. Runt 3500 kr/person. Jag tyckte Bahamas var fantastiskt. Vi bodde på Atlantis vilket passade oss. Mycket att göra och upptäcka, otroligt fina stränder. Ett bra ställe helt enkelt. Utöver hotellområdet var det helt okej. En resa för fina ständer och ta det lugnt helt enkelt. Vi gillade det, men för oss räckte de 4,5 dagarna vi hade. Men så är vi lite rastlösa som personer också ;)

Utöver hotellområdet var det helt okej. En resa för fina ständer och ta det lugnt helt enkelt. Vi gillade det, men för oss räckte de 4,5 dagarna vi hade. Men så är vi lite rastlösa som personer också ;)
Håller med om det, hela två veckor bara på Bahamas kan nog bli rätt drygt. Vi var där i 6 dagar och åkte sedan vidare till New York vilket kändes ganska lagom, möjligen att det hade varit kul i 1-2 dagar till.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 092
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 882
Senast: __sofia__
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 877
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama