MiniLi
Trådstartare
Min Nikon D3000 (5 år gammal) säger att den behöver service för att det är fel på någonting med autoinställningarna. Det verkar gå att fota med manuella inställningar men eftersom jag aldrig lyckats lära mig sånt är det här för mig samma sak som att kameran är heltrasig.
Jag funderar på om det är värt att lämna in den för att reparera eller om det är lika bra att lägga pengarna på en ny kamera?
Någon som vet vad det kan tänkas kosta att reparera?
Och vad kan vara en vettig kamera att satsa på om jag vill byta?
Som sagt så behärskar jag inte ngt annat än autoinställningar så det behöver ju inte vara ngt avancerat men vill ändå ha en BRA kamera.
Jag har bara ett extra objektiv utöver det som följde vid köpet så jag behöver inte vara beroende av att det ska passa, även om det såklart vore bra också. Det jag har extra är ett Tamron.
Jag fotar mest hundar i rörelse, i alla möjliga miljöer.
Tips och tankar?
Jag funderar på om det är värt att lämna in den för att reparera eller om det är lika bra att lägga pengarna på en ny kamera?
Någon som vet vad det kan tänkas kosta att reparera?
Och vad kan vara en vettig kamera att satsa på om jag vill byta?
Som sagt så behärskar jag inte ngt annat än autoinställningar så det behöver ju inte vara ngt avancerat men vill ändå ha en BRA kamera.
Jag har bara ett extra objektiv utöver det som följde vid köpet så jag behöver inte vara beroende av att det ska passa, även om det såklart vore bra också. Det jag har extra är ett Tamron.
Jag fotar mest hundar i rörelse, i alla möjliga miljöer.
Tips och tankar?