Renskinn under sadeln.

Marita73

Trådstartare
Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver något som dämpar lite.

Ska jag ha schabrak också eller räcker det med att lägga först renskinnet mot honom och sadeln direkt på?

Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver något som dämpar lite.

Ska jag ha schabrak också eller räcker det med att lägga först renskinnet mot honom och sadeln direkt på?

Jag har haft bara renkinnet, och så sadeln på det. Men har sett folk som använder vojlock också, för att skydda sadeln har jag antagit...

Jag har haft bara renkinnet, och så sadeln på det. Men har sett folk som använder vojlock också, för att skydda sadeln har jag antagit...

Jag brukar ha schabrak över, tycker bara renskinn är lite för fult för min smak

Det går alltså bra med vilket som förstår jag. Utseendet är inte viktigt, vi är ute i skogen och skogsmullar, utan det är funktionen och vad som är bäst för honom som är det viktiga.
Jag får helt enkelt prova och se vad som funkar bäst för just honom.

Tack för svar!

Jag har sytt på en filt på mitt renskinn och använder en tunn pad över (westernsadel). Tycker som föregående talare att det är lite för fult med bara skinn.

Det går alltså bra med vilket som förstår jag. Utseendet är inte viktigt, vi är ute i skogen och skogsmullar, utan det är funktionen och vad som är bäst för honom som är det viktiga.

Tack för svar!

Javisst, det behövs inget över :)
Det är bara jag som är en välmatchad snobb även när jag rider ut och inte möter en käft :laugh:

Tack för svar!

Jag är minimalismens kvinna. Ju färre grejer som ska fixas desto bättre. :D Kör på det som passar er.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Utrustning Renskinn-säsongen är tillbaka för min skav känsliga häst. Dock svettas han väldigt mycket under sadeln vid nästan varje pass. Han är...
Svar
9
· Visningar
1 444
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 502
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Lego 5 årig kille

Hund, Katt, Andra Djur