Annatinell
Trådstartare
Renskinn-säsongen är tillbaka för min skav känsliga häst. Dock svettas han väldigt mycket under sadeln vid nästan varje pass. Han är klippt. Schabraken byts ut varje gång då det är genomsvettigt, men renskinnet? Alltid svettigt och äckligt efter varje pass, men sen när det torkat känns det bra igen, men det kanske bara luras? Kan man rengöra det på något sätt? Detta blir andra vintern för skinnet.
Sen brukar han ha en tunn Acavallo memory foam (close contact modellen) under sadeln, ska man ta bort denna när renskinnet är på?
Ska man klippa någon sadelkanal i renskinnet? Tycker det blir väldigt trångt vid manken. Känns som att renskinnet tar upp all spelrum för manken, får inte in ett enda finger.. Hästen har typisk lång och hög fullblodsmanke
De jag har nu fäller endel, gör det något?
Min kunskap om renskinn är lika med 0, vet bara att det hjälper mot skav tacksam för hjälp!
Sen brukar han ha en tunn Acavallo memory foam (close contact modellen) under sadeln, ska man ta bort denna när renskinnet är på?
Ska man klippa någon sadelkanal i renskinnet? Tycker det blir väldigt trångt vid manken. Känns som att renskinnet tar upp all spelrum för manken, får inte in ett enda finger.. Hästen har typisk lång och hög fullblodsmanke
De jag har nu fäller endel, gör det något?
Min kunskap om renskinn är lika med 0, vet bara att det hjälper mot skav tacksam för hjälp!