vilse
Trådstartare
För 1.5 år sedan köpte jag och sambon hus. Vi fick på besiktningen veta att ovanvåningen troligen inte var helt rätt byggd då där var alldeles för lite isolering.
Då sambon har en hel del kunskaper om att bygga så såg vi inte detta som något problem, utan något vi kan fixa till själva
Nu har vi kommit till den punkten att det var dax att ta tag i det.
Då jag brukar gilla att följa bygg/renoveringtrådar så tänkte jag starta en sådan. Finns intresset så kommer jag fortsätta uppdatera hela vintern
Lite (nästan) förebilder:
Planskiss (ritad i paint så inte helt skalenligt )
Huset är 1.5 plans, så det är snedväggar längs med långsidorna.
Allrum:
Sovrum:
Sovrum, men vy över lite av garderoben och ut mot skorstenen (lägg märke till klädhängaren till vänster om dörren. Förra ägaren har monterat den upp och ner )
Trappuppgång/skorsten
Uppdatering följer i nästa inlägg.
Då sambon har en hel del kunskaper om att bygga så såg vi inte detta som något problem, utan något vi kan fixa till själva
Nu har vi kommit till den punkten att det var dax att ta tag i det.
Då jag brukar gilla att följa bygg/renoveringtrådar så tänkte jag starta en sådan. Finns intresset så kommer jag fortsätta uppdatera hela vintern
Lite (nästan) förebilder:
Planskiss (ritad i paint så inte helt skalenligt )
Huset är 1.5 plans, så det är snedväggar längs med långsidorna.
Allrum:
Sovrum:
Sovrum, men vy över lite av garderoben och ut mot skorstenen (lägg märke till klädhängaren till vänster om dörren. Förra ägaren har monterat den upp och ner )
Trappuppgång/skorsten
Uppdatering följer i nästa inlägg.