Renoverar kök - tips och idéer ang handtag till luckorna!

WS6

Trådstartare
Som rubriken säger så är jag mitt uppe i att renovera mitt kök.. Väggar, köksluckor och stomme är ommålat, ny bänkskiva och vask/blandare och kaklet är på G upp i dagarna! :)

Men har ett litet problem med handtag till köksluckorna.. Det är ett gammalt kök och handtagen som satt där är bara cc 74.. Jag hade som plan att spackla igen ena hålet och sätta dit de handtagen jag gillade genom att göra ett nytt hål, men det visade sig att kökslådorna är i plast, vilket hade blivit en del jobb för att få det snyggt med nya hål, jag bestämde mig då för att hitta nya snygga handtag i cc 74 vilket visade sig vara lättare sagt än gjort.. :( Jag vill inte sätta dit de gamla handtagen igen då de får hela köket att se så där gammalt ut igen..
Finns det någon där ute som har en specialbutik någonstans att tipsa om?
 
Kolla in IKEA. Atminstone utanfor Sverige kan man kopa "hardware" till lador och luckor losa pa IKEA. Snygga moderna grejor ocksa. :)
 
F'låt men detta har stört mig... Måste få detta ut huvudet:)

Du skriver att köket är gammalt. Men lådhurtsens lådfronter är i plast? Är det en ombyggnad? Plast i kök har väl inte funnits å oändligt många år? Vilket årtionde tror du det är på de fronterna? Är det samma ålder på hela köket?
 
Som rubriken säger så är jag mitt uppe i att renovera mitt kök.. Väggar, köksluckor och stomme är ommålat, ny bänkskiva och vask/blandare och kaklet är på G upp i dagarna! :)

Men har ett litet problem med handtag till köksluckorna.. Det är ett gammalt kök och handtagen som satt där är bara cc 74.. Jag hade som plan att spackla igen ena hålet och sätta dit de handtagen jag gillade genom att göra ett nytt hål, men det visade sig att kökslådorna är i plast, vilket hade blivit en del jobb för att få det snyggt med nya hål, jag bestämde mig då för att hitta nya snygga handtag i cc 74 vilket visade sig vara lättare sagt än gjort.. :( Jag vill inte sätta dit de gamla handtagen igen då de får hela köket att se så där gammalt ut igen..
Finns det någon där ute som har en specialbutik någonstans att tipsa om?

Jag vet att det i princip var omöjligt att hitta sådana handtag för en 6-7 år sedan. Jag letade till mitt föräldrahem.

Nu läste jag någonstans om en inredare som skruvade fast läderremmar som handtag på luckorna. Kan det vara något?
Kolla på Äntligen Hemma, Roomservice och allt vad de heter.
 
@tanten Köket är gammalt sett i mina ögon, och det var väldigt omodernt. Jag vet inte när köket är ifrån eller om något har bytts ut, jag har precis flyttat in..

@Rie Ja det är verkligen omöjligt.. Läderremmar var ju smart iofs..

Jag har iaf nu hittat ett handtag som jag sa modifiera lite, har svårt att förklara hur, så jag får väl kasta in en bild om intresse finns sen när det är klart! :)
 
@tanten Köket är gammalt sett i mina ögon, och det var väldigt omodernt. Jag vet inte när köket är ifrån eller om något har bytts ut, jag har precis flyttat in..

@Rie Ja det är verkligen omöjligt.. Läderremmar var ju smart iofs..

Jag har iaf nu hittat ett handtag som jag sa modifiera lite, har svårt att förklara hur, så jag får väl kasta in en bild om intresse finns sen när det är klart! :)
Kasta in en bild reda nu, så kanske du får många fiffiga förslag och och idéer med andra vinklar än de du tänkt i.
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 933
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp