Renovera gunghäst?

  • Fritid
  • Trådstartare Trådstartare kusinvitamin
  • Startdatum Startdatum
K

kusinvitamin

Ja, jag har en gammal gunghäst från när jag var liten som har sett riktigt sliten ut i flera år och jag har alltid tänkt att jag ska fixa till den någon dag för jag gillar den för mycket för att slänga den. Systersonen har redan en egen gunghäst men jag har fler systrar som planerar barn så fick den gå i arv vore det ju bara roligt. :) Men frågan är ju om man vågar sig på det öht? Det är ingen värstinggunghäst utan en billig (men av hyfsat bra kvalitet då den hållt i 25 år iaf) av trästomme med halm som stoppning och något brunt tyg som skinn med hål i på ryggen (välriden häst ;) ), man och svans i något syntetmaterial som jag i sådant fall tänkt byta ut och träns och sadel i läder som sedan länge är borta. Halsen har börjat vicka men hoppas att man kan fästa den med lite spik eller skruv.

Jag ser ju inte nu exakt hur den är uppbyggd men så svårt kan det kanske inte vara? Om jag ersätter halmen med ny halm, bör den vara flamskyddsbehandlad? Går det att läsa sig till hur man ska göra någonstans tro? Eller har någon här rent av renoverat sin gamla gunghäst och kan dela med sig? Vore roligt att göra om den till skimmel eller fux när jag ändå håller på, men det beror väl på vad man hittar som "päls". Har inget datum när det ska vara klart utan har tänkt det lite som "terapiprojekt" som gärna får ta den tid det tar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp