Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har tips på bra reningskur som rensar hela hästens system från slagprodukter osv?
Fri tillgång på rent vatten. OBS inte skämt! HH
Ingen som förespråkar sk utrensning har någonsin kunnat förklara vad de egentligen menar på ett fysiologiskt plan..
Friska njurar och levern är de stora reningsstationerna i kroppen. Vårdar man dem väl och ser till att njurarna har tillräckligt stor volym att jobba med så sköter de sitt jobb.
Är man förgiftad av ngt speciellt så får man ge det ämne som är antidot mot just den substansen.
Vad gäller alger så binder de sig till tungmetaller. Men om algen redan är full med t ex kadmium som den anrikat i havet när hästen äter den så kanske algen avger kadmium i utbyte mot kalk. Hur kul är det? HH
Jag är ABSOLUT ingen expert och kan nog bara ge en liten vag förklaring av vad jag tror slaggprodukter är, men iaf. Vi hade en hästmassör på stallet som föreläste för oss för ett par år sedan och det var första gången jag hörde talas om att musklerna samlar på sig slaggprodukter. Och minns jag inte helt fel så handlade det om muskelceller som bryts ner och vanligtvis transporteras bort med blodet men kan också ansamlas i musklerna.
Jag kan dock minnas helt fel Men vad jag dock minns är att det verkligen inte lät som Hokus Pokus när hon förklarade det!
Gurkmeja.
Hästen stinker kattpiss när de äter det (det är tydligen så man märker om det hjälper).....men OM det verkligen fungerar törs jag inte svara på...har provat på några men kan varken säga bu eller bä..
Någon som har tips på bra reningskur som rensar hela hästens system från slagprodukter osv?