Rengöring i stallet

Rotterö

Trådstartare
Nu är sommaren här. Tömma boxarna rengöra hela stallet.
I dag har jag tömt en box. Det är jobbigt.
Jag spolar och skurar med desinfektons medel för stall.
Sedan skall jag måla. Mitt stall är nybyggt föra året. Då han vi inte måla.
Men nu är det dax.
Färg förslag till ett stall i trä. :banana:

visst kan man "måla" med tjära?
Då blir det svart och fint och väldigt tugg-ovänligt

Själv väntar jag tills det blir lite varmare och fukten lättare kan torka ur ordentligt. Med rengöring och målning alltså! Vi har tömt alla boxarna utom en, men den töms till helgen, när sto + föl åkt på bete.

Vi har uteakrylat i vårt stall. Vitt upptill och ljust mellangrått nertill. Sen har vi målat allt galler med Hammarlack i "opal" (en turkos metallisk nyans). Snyggt och fräscht om jag får säga det själv!

I år ska vi ordna skjutdörrar till boxarna och även bygga om lite. Men det här passar nästan bättre under Hästverksamhet?

Liknande trådar

Kropp & Själ Dottern jobbar på ett företag som strax ska stänga några veckor under sommaren. Före stängning ska hela anläggningen storstädas -...
2
Svar
32
· Visningar
3 384
Senast: Mariax2
·
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 530
Senast: Spike
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka