Rengöring av viskosmatta

Voeux

Trådstartare
Vi missade såklart informationen om att vi borde ha impregnerat vår viskosmatta, så nu har den fläckar där vi suttit mest med fötterna. Den är alltså inte hårt smutsad utan det är smuts från golvet där vi gått barfota och dragit med oss upp på mattan. Går inte bort vid dammsugning eftersom det blivit fläckar då, men mattan tål inte vatten. Något tips på hur vi kan rengöra den? Är det bara att lämna in på kemtvätt som gäller?
 
Mio har något som heter Dry Shampoo som är till för just mattor i viskos och liknande som inte tål vatten. Och nej, jag har inte provat själv, pga hundarna finns här bara mattor som tål vattentvätt. ;)
 
Mio har något som heter Dry Shampoo som är till för just mattor i viskos och liknande som inte tål vatten. Och nej, jag har inte provat själv, pga hundarna finns här bara mattor som tål vattentvätt. ;)

Bra tips, ska kolla upp det!

Satan vad mycket saker man måste veta när man är vuxen känner jag :arghh: 😂 Hade inte en tanke på att en matta skulle behövs impregneras eller inte kunna bara tvättas! 😅
 
Bra tips, ska kolla upp det!

Satan vad mycket saker man måste veta när man är vuxen känner jag :arghh: 😂 Hade inte en tanke på att en matta skulle behövs impregneras eller inte kunna bara tvättas! 😅

Haha, jag hade inte heller koll på det. Hade ju blivit katastrof om jag hade köpt något sånt, med tre hundar i huset måste mattorna gå att tvätta, vi kör en sån där mattvätt som är som en våtdammsugare.
 
Vi har en liten hund men han väger 5 kilo och luktar popcorn. Det blir aldrig något smuts efter honom. Efter oss däremot.. :angel:

Vårt nytillskott är en whippet och de ska tydligen inte lukta hund (han är bara 10 veckor än så länge och valpar luktar ju inte direkt hund oavsett ras), men våra två andra är stora hundar på ca. 40 kg, som både fäller, drar in smuts och luktar hund (inte stinker men tex när de är blöta så luktar de definitivt blöt hund). :D
 
Vårt nytillskott är en whippet och de ska tydligen inte lukta hund (han är bara 10 veckor än så länge och valpar luktar ju inte direkt hund oavsett ras), men våra två andra är stora hundar på ca. 40 kg, som både fäller, drar in smuts och luktar hund (inte stinker men tex när de är blöta så luktar de definitivt blöt hund). :D

Aah, jag har en dvärgpinscher. Kan tänka mig att de och whippet luktar ungefär likadant. Jag har alltid tyckt att han luktar väldigt gott och att han ofta luktar popcorn, och tänkt att jag nog måste inbilla mig. Men sen läste jag någonstans att hundars tassar kan lukta just popcorn :D

Just nu luktar han kiss dock :meh: Han har lite dålig styr på sig själv och kissar ibland på sina framben, och på grund av badrumsrenovering så har vi inte kunnat duscha honom..
 
Aah, jag har en dvärgpinscher. Kan tänka mig att de och whippet luktar ungefär likadant. Jag har alltid tyckt att han luktar väldigt gott och att han ofta luktar popcorn, och tänkt att jag nog måste inbilla mig. Men sen läste jag någonstans att hundars tassar kan lukta just popcorn :D

Just nu luktar han kiss dock :meh: Han har lite dålig styr på sig själv och kissar ibland på sina framben, och på grund av badrumsrenovering så har vi inte kunnat duscha honom..

Ja, även mina stora hundars tassar luktar väldigt gott, men i och med att de har lite mer päls (även om de definitivt inte är långhåriga så har de mycket mer päls än en dp eller whippet, framför allt rejält med underull) så luktar hela hunden mer. Korthåriga hundar har sina fördelar. ;)
 
Aah, jag har en dvärgpinscher. Kan tänka mig att de och whippet luktar ungefär likadant. Jag har alltid tyckt att han luktar väldigt gott och att han ofta luktar popcorn, och tänkt att jag nog måste inbilla mig. Men sen läste jag någonstans att hundars tassar kan lukta just popcorn :D

Min hund luktar också popcorn!! Tänker "biosalong" varje gång jag luktar på hennes tassar. :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 103
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Här får du lite förberedande övningar: 1. Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Saybia
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp